6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    TommyNova

Applicatie die een pdf kan analyseren/controleren

Hallo Heren, dames,

Ik ben werkzaam in de grafische sector en ben op zoek naar een applicatie voor op mn werk.

Wat moet de applicatie kunnen; Hij moet een pdf kunnen controleren op (schoon)formaat, gebruikte kleuren, resolutie van de beelden, ingesloten fonts etc. Goed of fout maakt niet uit, het gaat puur om een analyse.

Ook wil ik graag van die analyse een rapport kunnen maken, en moeten mensen van buiten de dtp studio middels een hotfolder, er ook pdf bestanden in kwijt kunnen.

Wij doen hier op mn werk aan ingansgcontrole voordat de bestanden door gaan naar CTP, en willen dit deels gaan automatiseren.

Ik hoor graag van jullie en vooral jullie eigen ervaringen van die applicaties.

Zelf dacht ik simpelweg aan de Reader maar die is niet compleet genoeg.

Bedankt alvast.

gr Mark

Bijdrager
    Muiter

Enfocus biedt alles wat je wilt hebben. Hangt wel een redelijk prijskaartje aan… maar werkt goed en betrouwbaar.

Bijdrager
    Dr. Maddox

En dan bedoel je PitStop Professional toch?;)

Bijdrager
    Muiter

Klopt, dan de keus tussen standalone of de server versie…

Moderator
    Night

Gezien zijn verhaal zou ik dan inderdaad kiezen voor Pitstop Pro server edition. Zeker als bijkomend voordeel is, dat deze de inkomende bestanden ook nog eens – naast automatisch controleren – geschikt kan maken voor het CTP proces middels vooraf in te geven workflows.

Voor meer info:
    http://www.enfocus.com/contentpage.php?id=6702
    en
    http://www.enfocus.com/product.php?id=861

Bijdrager
    TommyNova

We hebben ondertussen een workflow gemaakt in Odystar en we zijn goed op weg.
    Op het rapport wat Odystar maakt staat een heleboel belangrijke informatie. Kleuren, evt gebruikte PMS-en, aantal pagina’s, high res beelden etc…

Echter is helaas niet te zien wat het schone formaat van de pdf is.

Heeft iemand een idee hoe je een netto formaat van een pdf kan kan aflezen in Adobe reader.
    Je kan in voorkeuren aangeven dat je de trimbox wil zien maar nergens kan je het formaat van die trimbox aflezen.

Als ik deze informatie zou kunnen lezen, ben ik rond.

Ik hoor graag van jullie.

Ps, graag geen peperdure plugins…;-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.