17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Faan

Applicatie correct verwijderen

NeoOffice geinstalleerd, hoe correct OpenOffice verwijderen? Ik veronderstel dat het niet voldoende is gewoon de OpenOffice.app vanuit de applicatielijst naar de prullenmand?

Geblokkeerd
    Anoniem

In de meeste gevallen wel, alleen bij grotere programma’s heb je speciale software nodig.

:wink:

Bijdrager
    Faan

Amai, dat noem ik nu eens gebruikersvriendelijkheid! Zou OOo zo simpel te verwijderen? Ik veronderstel dat dit niet onder ‘grotere’ proggies valt?

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Faan”

gebruikersvriendelijkheid

daar is een ander woord voor:

Apple.

Bijdrager
    Faan

No doubt. Na jarenlang zeer intensief pc-gebruik begin april eindelijk m’n eerste Mac(Book) kunnen aanschaffen. En inderdaad, heel gemakkelijk en intuïtief 8) momenteel wel nog Photoshop en Lightroom op m’n winXP desktop, want die draait dat iets vlotter dan m’n MacBookje…

Bijdrager
    Nikita

Moet je straks CS3 ’s afwachten, dat vliegt op de MacBook!

In elk geval; alle programma’s laten wel voorkeuren-bestandjes achter. Nou heb je daar verder geen last van (in tegenstelling tot de loze registerverwijzingen in Windows, die voor vertraging zorgen), maar mocht je echt alles willen verwijderen zou je een programma als AppZapper kunnen gebruiken. Of je zoekt ’s op de programmanaam met Spotlight.

Bijdrager
    sypie

Echter, wil je er zeker van zijn dat je echt alles kwijt bent van een programma dan kun je daar een ander programma voor gebruiken. AppZapper is de naam. Deze verwijdert ook de bestanden waar de instellingen in staan.

Bijdrager
    Mendoza
    ”Bor”

In de meeste gevallen wel, alleen bij grotere programma’s heb je speciale software nodig.

:wink:

hoezo?

Bijdrager
    sypie

In principe blijft bij de meeste programma’s zonder uninstaller wat bestanden staan. Alleen zoals hierboven gezegd: van die bestandjes heb je geen hinder. Tenzij het bijvoorbeeld gaat om een adobe CS3 DEMO die je moet verwijderen voor het installeren voor een CS3 Pakket (een paar topics geleden nog langsgeweest). Maar die kans is niet zo heel groot dat iedereen een CS3 DEMO heeft geinstalleerd.

Bijdrager
    1984

CleanApp verwijdert programma’s volledig lees meer
    met de Demo versie kun je 5 programma’s verwijderen

http://www.macupdate.com/info.php/id/21453

Bijdrager
    Faan

Merci mannen, AppZapper blijkbaar ook maar 5 app’s, dan mmoet je registreren…

Bijdrager
    1984
    ”Faan”

Merci mannen, AppZapper blijkbaar ook maar 5 app’s, dan mmoet je registreren…

Je kunt de demo-periode van een programma weer terugdraaien. Het programma zal, nadat je het met CleanApp hebt verwijderd en wanneer je het daarna weer installeert, denken dat het nooit eerder op je Mac heeft gestaan. Probeer dat maar eens met AppZapper e.d. ?

Bijdrager
    Faan

Goed om weten, als het zover is, zal ik het laten weten of het lukt.

Bijdrager
    JeePee

Je moet dan wel CleanApp hebben geïnstalleerd, de registratieservice hebben geactiveerd èn je Mac opnieuw hebben opgestart, voordat je een programma voor het eerst op je Mac hebt geïnstalleerd. CleanApp is niet in staat om programma’s die al zijn geïnstalleerd voordat je CleanApp gaat gebruiken, te verwijderen. Dat is wel handig om even te vermelden.:D (maar stond ook in het artikel. 8) )

Bijdrager
    petermac

Wat je ook kan doen, is gewoon de naam van het programma intypen in spotlight, daarna op toon alles klikken, en van daaruit de losse componenten van een programma wegslepen naar je prullenmand zoals voorkeursbestanden en zo…

Bijdrager
    JeePee

Op die manier boots je AppZapper en de meeste andere programmaatjes na, maar niet CleanApp. CleanApp houdt alles van de installatie tot en met alle acties van een programma daarna op de achtergrond in de gaten. Hierdoor is CleanApp in staat om ook bestanden te vinden die onzichtbaar zijn en/of compleet andere namen bevatten, zie ook het artikel waar 1984 naar verwees. 8)

Bijdrager
    1984
    ”JeePee”

Je moet dan wel CleanApp hebben geïnstalleerd, de registratieservice hebben geactiveerd èn je Mac opnieuw hebben opgestart, voordat je een programma voor het eerst op je Mac hebt geïnstalleerd. CleanApp is niet in staat om programma’s die al zijn geïnstalleerd voordat je CleanApp gaat gebruiken, te verwijderen. Dat is wel handig om even te vermelden.:D (maar stond ook in het artikel. 8) )

Je kunt CleanApp gewoon downlowden, en gelijk proberen [size=9:1730229a58](zover ik me herinner heb ik hem ook niet herstart (tenzij aangegeven[/size:1730229a58]), ik had “Overflow” die verlopen was verwijderd en opnieuw erop gezet (probleemloos)_, zonder me geregistreerd te hebben………..

Normaal gebruik ik WhatSize,, zoveel programma’s verwijder ik nu ook weer niet.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.