9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Robban

Applicatie aan functietoets koppelen

HI,
    Wie kan mij zeggen hoe ik de Finder vanuit elke applicatie kan starten met behulp van de F1-toets?

/rob

Bijdrager
    ragoooon

In systeemvoorkeuren > toetsenbord en muis > toetscombinaties, denk dat je het daar wel ergens kan instellen, denk ik.

Bijdrager
    Robban

Hi,
    Dat dacht ik ook, maar het lukt me niet.
    Bij Application heb ik “All applications” ingevuld, de hortcut (F1) is ook geen probleem.

Maar wat moet er bij “Menu title” worden ingevuld om de Finder te starten?

/rob

Bijdrager
    1984

Xkeys allows you to open applications, files and folders just by pressing a function key. Function keys can have submenus, further extending the amount of items you can access quickly. Xkeys can be put on standby with a keystroke and is able to run Applescripts on demand.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18713

Bijdrager
    Robban

Dank je voor de reactie,
    Xkeys was me ook al opgevallen.
    Het commentaar van Versiontracker brengt me aan het twijfelen:

this is a great, GREAT utility that worked well (occasional quits) up to 10.3.9. it does NOT work in Tiger 10.4 (8A428), sadly. i still have use for it, and i hope the author will update this.

Daar ik met 10.4.9 werk zou ik graag horen of iemand ervaring met Xkeys heeft.

/rob

Bijdrager
    Leander

Zelf werk ik graag met Quicksilver.
    Met dit gratis programma kan je o.a. sneltoetsen [Quicksilver: –> triggers] koppelen aan bepaalde functies, zoals een programma opstarten of een bepaalde website oproepen etc.
    Het is wel even uitvogelen hoe het werkt (zie youtube voor leerzame tutorials).

Bijdrager
    1984
    ”Robban”

this is a great, GREAT utility that worked well (occasional quits) up to 10.3.9. it does NOT work in Tiger 10.4 (8A428), sadly. i still have use for it, and i hope the author will update this.

Daar ik met 10.4.9 werk zou ik graag horen of iemand ervaring met Xkeys heeft.

/rob

Geen problemen mee (laatste Os 10.4.9 )

Xkeys DOES work under 10.4. pretty much just as it did before, which is fantastic and exactly what i want it to do. the problem relates to not being able to use F14/Scroll Lock and F15/Pause without modifiers on my PS/2 keyboard via a USB adapter. dunno why, but HotApp does the same thing. hope there’s a way around…

Bijdrager
    Skilip

Ik gebruik iKey. Vroeger (tijdens Os X 10.3) had je KeyXing. Dat was helemaal de bom, omdat je via het contxtmenu toetscombinaties kon koppelen aan items. Helaas is die er niet voor 10.4. Het probleem was volgens mij dat het voorkeurenpaneel niet geïnstalleerd kon worden.

Bijdrager
    Robban

Hartelijk dank voor de reacties en tips.
    Ik ben na wat lezen en vergelijken uitgekomen bij het freeware programma Butler.
    Butler doet meer dan ik (nu) nodig heb maar de features die ik gezien heb zien er goed uit. Een aantal “goodies” heb ik al in gebruik.
    Met dit programma is het mij gelukt de Finder aan een functietoets te koppelen (helaas stond de Finder niet in de lijst van applicaties maar met een Appelscriptje was dit snel opgelost).

Case closed.

mvg/rob

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.