10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Oliveanus

Alternatief voor tekenprogramma in AppleWorks

Het tekenprogramma van AW wil (moet) ik gaan veranderen omdat het niet meer gaat draaien onder Lion.
    Heeft iemand een voorstel wat ik hiervoor in de plaats zou kunnen gebruiken?
    Pages werkt niet voor waar ik het wil gebruiken. Ik wil vooral kleine tekstblokjes in een leeg veld kunnen plaatsen.

Bijdrager
    mtooster

Uhm… waarom zou dat met Pages niet gaan lukken dan?
    Je kunt toch gewoon met een leeg werkgebied in pagina-opmaak-modus beginnen?

Anders moet je over op een vector- of paginaopmaak programma zoals Illustrator of InDesign (duur!) of een goedkopere versie daarvan. (zoeken in de Mac AppStore)

Bijdrager
    bouncer

Alternatief tekenprogramma: Omnigraffle

Bijdrager
    Ir.Bob
    Bijdrager
    Verwijder
    Bijdrager
    Oliveanus

Sorry voor late reactie, de mail was in de spambox terecht gekomen.
    Bedankt voor de reacties. Ik ga de programma’s een voor een eens proberen.
    Een heel duur programma hoeft het niet te zijn, het is slechts voor tekst met een vakje erom heen bedoeld. Het werkte zo fantastisch in AW.
    Tekst typen. Achteraf diverse stukken selecteren en hup een gekleurd lijntje er om heen. Ik ga AW missen!
    Ben dus heel benieuwd naar de door jullie voorgestelde programma’s!

Bijdrager
    KarelWillem

Nou ja, zoals gezegd; Pages dus.

Daar kun je gewoon losse tekstblokken, kaders, vormen, lijnen, etc. plaatsen, hoe en waar je maar wilt en in elke kleur die je wilt.

En het kost maar 16 euro. Dus dat is te overzien.

Bijdrager
    Oliveanus

Nou ja, zoals gezegd; Pages dus.
    Daar kun je gewoon losse tekstblokken, kaders, vormen, lijnen, etc. plaatsen, hoe en waar je maar wilt en in elke kleur die je wilt.
    En het kost maar 16 euro. Dus dat is te overzien.

Bedankt voor de reactie, maar helaas gaat dat niet lukken. Pages heb ik, maar daarmee kun je niet snel wat teksten typen en deze van een rand voorzien. Natuurlijk kun je wel tekstblokken typen, en kun je er ook een vorm omheen trekken, maar in de eerste plaats worden die tekstblokken veel te groot, en moet je deze steeds weer op formaat maken daarbij kun je de rand niet gekleurd krijgen (ik niet althans) wel met kleur invullen, maar dat is de bedoeling juist niet.
    Als je er dan een rand om wil, dan moet je steeds een vorm er om heen gaan trekken. Dat gaat teveel tijd kosten.

Bijdrager
    Oliveanus

Maar Omnigraffle gaat het worden!
    Doet precies wat ik wil! Wel veel meer ook, maar de ‘gewone’ versie is nog wel betaalbaar ook. Andere prog. die kunnen zo ontzettend veel, maar zijn dan gelijk ook enorm duur.
    Allen bedankt!

Bijdrager
    KarelWillem
    Oliveanus op 01 april 2011

…Pages heb ik, maar daarmee kun je niet snel wat teksten typen en deze van een rand voorzien. Natuurlijk kun je wel tekstblokken typen, en kun je er ook een vorm omheen trekken, maar in de eerste plaats worden die tekstblokken veel te groot, en moet je deze steeds weer op formaat maken…

Ik weet niet precies wat jij doet in Pages, maar veel makkelijker dan dit gaat het niet worden.

Elk tekstkader op elke maat is te voorzien van lijn, kader, schilderijlijst, achtergrond, kleur, etc.

Dat is echt klik, klik, klaar.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.