9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    B-Mac

AppleWorks standaard meegeleverd op eMac’s?

Ik ben sinds een maand of twee in het bezit van een eMac. Bevalt prima, niets meer aan doen. Echter, ik zag op de doos een melding staan en ook op de website van Apple staat hetvolgende:

Met ingebouwde modules voor spreadsheets, tekstdocumenten, databases en presentaties biedt AppleWorks de functionaliteit waarmee een klein bedrijf uit de voeten kan. Zo kun je met AppleWorks flitsende diapresentaties maken die je op je eMac of televisie kunt weergeven, een boek of opstel schrijven en digitaal tekenen en schetsen. Wil je Microsoft Word- en Excel-bestanden openen? Dankzij de ingebouwde conversieprogramma’s van AppleWorks is dat geen enkel probleem. Je kunt zelfs documenten opslaan in de Word- en Excel-structuur.(2) En als er tijd is voor wat minder serieuze zaken, kun je met AppleWorks verjaardagskaarten, folders, spandoeken, cv’s en kalenders op je eMac maken.

Leuk en aardig, maar waar ik ook kijk, ik zie geen AppleWorks! Kortom, er staat overal vermeld dat AppleWorks is meegeleverd, maar ik zie ‘m nergens! Wie, oh, wie weet waar ik AppleWorks weg kan halen op de bijgeleverde cd’s? Ik weet ’t namelijk niet meer…

Bijdrager
    Walkingfingers

staat er in je programmamap geen mapje genaamd AppleWorks?

anders toets je appeltje F en laat je zoeken

Bijdrager
    B-Mac

Nope! Niets…

Bijdrager
    Walkingfingers

ik ga er van uit dat je ‘m nieuw hebt gekocht, dan moet bij de softwareinstallatie appleworks standaard geinstalleerd worden.

en als je 10.2 nou eens nieuw installeerd!

een separate CD is er m.i. niet want je meegeleverde installatieschijfje zal waarschijnlijk een DVD-schijf zijn

Bijdrager
    Mac-ofiel

Het kan ook zijn dat Appleworks niet standaard geinstalleerd is en op de apart bijgeleverde cd rom met wat extra programma’s staat. Dat was bij mijn iBook wel het geval.

Bijdrager
    B-Mac

Heb m’n eMac inderdaad helemaal nieuw gekocht. Ik heb al geprobeerd om tijdens een “schone” installatie AppleWorks op te zoeken, maar in dat geval worden alleen iTunes, iMovie, iPhoto, etc. geïnstalleerd. AppleWorks niet.

Ook als ik de Programmatuur cd gebruik om een installatie uit te voeren zie ik ‘m niet… AppleWorks is trouwens niet het enige dat wel beloofd is/wordt: ook een vaag fax programma’tje en OmniGraffle (geloof ik) zouden aanwezig moeten zijn, maar zijn het niet.

Wil graag AppleWorks gebruiken, ondanks dat TextEdit ’t ook prima doet, maar ik kan en wil geen € 100,- euro betalen terwijl ’t er eigenlijk bij hoort te zitten.

En: ik heb nog cd’s, heb geen dvd-speler in m’n eMac (de simpelste versie, zeg maar…).

Bijdrager
    Walkingfingers

dan rest 1 weg te gaan; naar die van je leverancier

ik zou het verder nu niet weten

succes

Bijdrager
    mac loos

idd appleworks zit standaar op de Emac dus eff terug naar de leverancier

Bijdrager
    Tjerker

Heb je de disks 10.2 geinstalleerd of heb je de disks programmatuurherstel gebruikt? Alleen de laatste installeert Appleworks, volgens mij…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.