9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Sama

Appleworks niet geinstalleerd

Ik heb OSX10.4 geinstalleerd en nu kom ik erachter dat Appleworks ontbreekt. Is dit normaal? Moet ik het nu apart kopen?:(

Bijdrager
    Turbanus

Gewoon even op iChat komen of zo dan sein ik hem over….:wink:

Moderator
    Koen van Tongeren

Appleworks wordt inmiddels al een hele tijd niet meer ondersteund door Apple. Het programma draaide welliswaar op OS X (ik dacht dat dat te maken had met de Carbon code waarin het geschreven is) maar is gemaakt voor OS 9. Als je het nu nog wil hebben zal je de tweedehands markt af moeten struinen denk ik.

Bijdrager
    Turbanus

Welnee joh. Het werkt prima op een intel, maar je moet dan wel kunnen slepen he….:wink:

Moderator
    Koen van Tongeren

Oh, maar dat ontken ik niet. Ik probeerde vooral duidelijk te maken dat het al lang geen onderdeel meer is van de Apple programmatuur en het dus niet vreemd is dat het niet bij Tiger zit.
    Hartstikke mooi dat je een mede-lid kan helpen door de software door te sturen. Waarschijnlijk zal het officieel niet mogen, maar ik denk dat Steve bij een app als AppleWorks wel een oogje dicht knijpt.;-)

Bijdrager
    Esquare
    ”Koen

Oh, maar dat ontken ik niet. Ik probeerde vooral duidelijk te maken dat het al lang geen onderdeel meer is van de Apple programmatuur en het dus niet vreemd is dat het niet bij Tiger zit

Het is vooral niet vreemd dat het niet bij Tiger zit, omdat het nooit deel heeft uitgemaakt van welke versie van Mac OS X dan ook. AW kreeg je wel bij sommige Macs. :)

Bijdrager
    Marius1976

Je zou es kunnen kijken op je bijgeleverde DVD’s

Als je een PowerPC Mac hebt, zit het er volgens mij wel bij. Inderdaad: niet bij de tiger installatie, maar wel als los te installeren pakket. Weet het niet zeker, kan het nu ook niet checken (ben niet thuis) maar wel weet ik zeker dat het zowel op mijn iBook als op mijn iMac (G5) erbij zat, en ik me niet kan voorstellen dat het alleen maar op de HD geinstalleerd zou zijn.

Marius

Bijdrager
    Turbanus

Bij de laatste iMac G5 stond het nog in alle talen op de DVD. Bij de Intels was het verdwenen. Maar we zijn er ondertussen achtergekomen dat het gewoon proleemloos draait, omdat andere software ook nog niet native draait. Appleworks installen is niks meer dan de map in tussen je app’s te slepen en het icoontje in je dock te zetten…. De map is betrekkelijk klein en als de topiccer wil, kan ik hem toemailen of met iChat overgooien.

Bijdrager
    Sama

Als je het programma kan mailen zou dat fantastisch zijn. ik heb nl bepaalde bestanden die er zeer vreemd uitzien in bijv. Word :sealed:
    Ik stuur even een privebericht.
    Ik reageer wat laat, want eigenaardig genoeg worden de berichten niet doorgestuurd, terwijl ik dit wel had aangevinkt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.