30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)
  • Q:

Bijdrager
    Josh

AppleWorks 6.2.9 is er!

Eindelijk is de Nederlandse download voor AppleWorks (ik had al 6.2.7) voor 6.2.9 te pakken. Met scrollfunctie. Wel jaren te laat, zeg!

[size=7:60111f7ba4](De English/International English doen het bij mij niet)[/size:60111f7ba4]

Moderator
    Strifer

waar haal ik her origineel? dit is een updater..

Bijdrager
    pbgerard

Bijdrager
    Turbanus

Alles werkt perfect behalve de Database! En laat ook geen files openstaan als je gaat internetbankieren! Die aktie kan ook data van Appleworks-files beschadigen. Vraag me niet hoe en waarom, maar het is in de praktijk wel gebleken. Geheel stabiel draaien van AW gaat eigenlijk alleen nog maar onder OS-9. Ik had gehoopt dat deze update die bekende problemen zou wegwerken, maar helaas…

Bijdrager
    JeePee
    ”Strifer”

waar haal ik her origineel? dit is een updater..

Het origineel zit bij de meeste nieuwe Macs en kun je o.a. bij de AppleStore kopen. Maar heb jij het dan niet?

Bijdrager
    aperitivo

Ik heb een buitenlandse mac en dus ook AppleWorks, hoewel alles in het NL staat. Echter die 6.2.9 update van AppleWorks doet ’t niet. Heb ik een engelse versie nodig van de updater? Dit soort probelemen doen me een beetje pre-OSX aan. Ik heb een nieuwe mac, panther dus

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb ook een US-systeem en k draai ondanks dat hier (door omstandigheden) toch een NL Appleworks op. De NL-updater werkt gewoon en de US niet!

Bijdrager
    aperitivo

@turbanus
    Dus het zou gewoon moeten kunnen? De (NL-) updater klaagt dat de standaardlocatie niet gevonden kan worden. Maar Works staat in de map Apple Works in de programma’s, gewoon waar hij altijd gestaan heeft.

Bijdrager
    Turbanus

En jij hebt ook een US-systeem met een NL-AW?

Bijdrager
    aperitivo

tja, hoe kan je zien welk systeem je hebt? Bij italiaanse apple store iMac gekocht, daar zat t allemaal bij, maar alles is in ’t nederlands zoals je aan kan geven immers

Bijdrager
    Turbanus

Wat staat er dan bij in “Over deze Mac? en “Meer info”?

Bijdrager
    Gijs

AppleWorks is nog een ‘oud’ programma en is dus niet meertalig. Je zult daar dus rekening mee moeten houden als je een update wilt installeren. Overigens kun je wel een Nederlandse AW op een Engels systeem draaien, dat is geen enkel probleem. Maar je kunt geen Nederlandse update over een Engelse versie van AW zetten.

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb het i.d.d. altijd jammer gevonden dat ik mijn US Thesaurus niet zomaar kon gaan uitbreiden met een NL-versie of een Duitse. Ik heb ook nog geprobeerd om het dan in mijn “eigen woordenlijst” te propepn, maar dat pikte hij niet. Ik weet niet of dat nu gemakkelijker is geworden.

Bijdrager
    aperitivo

over deze mac: OSX 10.3.2 … verder niets

mee info geeft hardware en software maar daar staat ook niets bij over taal versies (zie hieronder)

welke Apple Works heb ik nou? Dus welke updater kan ik gebruiken?

AppleWorks 6:

Versie: 6.2.7
    Laatst gewijzigd: 26-8-03 8:39
    Infotekst: AppleWorks 6.2.7 for Mac OS X Copyright Apple Computer, Inc. 1991-2003

Bijdrager
    Turbanus

Ik zou me niet te druk maken want de update naar 6.2.9 heeft bij mij niks merkbaar veranderd t.o.v. 6.2.7 Mischien had er dan iets gesmeerder moeten lopen, maar ook daar heb ik niks van gemerkt.

Bijdrager
    aperitivo

ook al schijnen er dan weinig verbeteringen te zijn, t intrigeert me toch wel. Wie is het wel gelukt om AppleWorks via de software update functie up-to date’n? En is het echt niet te vinden welke taal? Het programma is wel OSX want het verandert in taal qua menu’s etc zoals het hele systeem.

Oh ja de update is 11 feb uitgekomen

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120213

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb een us system OS-X en ik heb mijn NL-AW-versie met de NL-updater naar 6.2.9 gebracht.

Bijdrager
    aperitivo

t is me gelukt, ik had dus de

International-English (UK) versie, uit sinds 14 jan 04

gek dat niet automatisch ging (met de OSX updater)

Bijdrager
    vhbart

Bij mij blijft mijn downloadvenster steken op “De Softwarelicentieovereenkomst weergeven”. Het lukt dus blijkbaar niet om het uit te pakken. Iemand een idee? (Nederlandse AW – versie N1-6.2.7, Nederlandse update)

Bijdrager
    Turbanus

Heb je hem alwel eens gebruikt dan? Het is wel een vreemde plaats om te blijven steken….

Bijdrager
    vhbart

Nog niet gebruikt, neen. In mijn downloadmap staat “N-Appleworksupdater.smi” . Ik veronderstel dat Safari het werkje volledig wil afmaken en voor mij het pakketje openen, maar in mijn downloadvenster komt, na het vervolledigen van het blauwe balkje tijdens downloadstatus dat zinnetje te staan. Het balkje wordt dan blauw/grijs gestreept om te laten zien dat ie bezig is.

Alleen als ik Safari afsluit stopt het dus, nadat ik het waarschuwingsvenster “Downloadopdracht nog niet voltooid, weet u zeker dat u wil stoppen…”.
    En dat wil ik, want als ik zie dat het na een half uur (!) nog steeds hiermee bezig is, heb ik wel door dat er iets niet klopt (heb ADSL).

Als ik achteraf het gedownloade bestand dubbelklik doet het helemaal niets meer.

Permissies herstellen, Diskwarrior erover, single-user mode opgestrat en fsck -f uitgevoerd. Elke ingreep laat mij weten dat met mijn mac alles in orde is.:?

Bijdrager
    Turbanus

Installeer eerst eens de laatste versie van Stuffit! Dat is inmiddels al 8 Mischien heb jij nog een 7-versie.

Bijdrager
    vhbart

Inderdaad een nieuwere versie van Stuffit gedownload, maar helaas, het mag niet baten. Het resultaat blijft hetzelfde.

Bijdrager
    Turbanus

En je kunt gewoon met de geïnstalleerde NL-AW werken? Dan is de vraag hoe heb je je instellingen staan voor AW? Mischien speelt toetsenbord “Vlaams” ook nog mee?

Bijdrager
    vhbart

Ik kan idd. probleemloos werken in de huidige versie. De vorige update was ook geen probleem, dus het toetsenbord op “Vlaams” mag hier normaal niets mee te maken hebben. (Als ik overschakel op “Nederlands” is dit trouwens wel vervelend, de gewoonte op Azerty te werken en ineens op Qwerty te hebben)
    Ik heb hier wel nog een “Previous system” op m’n HD staan. Kan dit een boosdoener zijn en indien ja, kan ik alles gewoon wegkieperen zonder problemen?

Bijdrager
    Turbanus

Kijk kijk een previous system! En dat was US? Of NL?
    Ik had een NL OS-9.2.2 op deze Pismo. Het bleek dat ik in de VS – OS-X.2 system gewoon van die NL-AW gebruik kon maken. Zelfs kon updaten! Maar hij staat wel in mijn doc. Kon met de NL updater ook probleemloos naar 6.2.9 gaan.
    Wat kan er nu bij jou mis zijn?

Bijdrager
    vhbart

Geen idee welke versie. Gewoon meegeleverd met mijn Apple (10.2.x), en nadien panther geïnstalleerd. Hoe kom ik te weten welke versie dit is?

Enneu: previous system de prullenmand in?

(Ik ga er voor vanavond uit, heb hier een logé-ke te slapen te leggen in mijn bureau, die moet nu gaan slapen. Toch tot nu toe bedankt voor de hulp, en ik kijk morgen wel terug)

Bijdrager
    Turbanus

Maar jij hebt Panther en ik niet….

Bijdrager
    pbgerard

eee turbanus je hebt een leuke slaapplaats
    je woonplaats is in de musicstore ??
    je zal wel geen oog dicht doen:-)

Bijdrager
    Turbanus

Een hoop herrie hier ja! Ze flitsen voorbij hehehehe…..:P
    Maar omdat je nu ook in het macosx.nl-menu in “extra” je eigen profiel kunt aanmaken, kun je direkt zien welke nummer de laatste releases in de ITMS zijn en welke de “hot downloades”. Best heftig gemaakt door Adriaan!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.