4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    man

AppleWorks 6 omzetten naar database

Ik ben op mijn oude maccie nog steeds bezig met database’s in AppleWorks 6, nu werkt dat niet op mijn nieuwe maccie onder 10.7. Heeft iemand een goede oplossing voor het omzetten? Ik kan de bestanden met de extensie .cwk niet openen in IWorks. Ik kan vanuit AppleWorks wel als tekst exporteren dit geeft echter niet het gewenste resultaat…

Bijdrager
    tarun

Misschien mosterd na de maaltijd, maar je had beter vooraf een export kunnen maken vanuit AppleWorks. Je kan nu nog proberen of FileMaker de databases van AW kan lezen.

Bijdrager
    Pasav

Vanauit Appleworks DB omzetten naar tab gescheiden tekst en dan eventueel importeren in Bento of FileMaker. Mocht je hulp nodig hebben geef maar een PM.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Volgens dit NeoOffice artikel is een Appleworks bestand een volledig ‘closed format’ zodat een andere applicatie het niet kan openen. Wat je wel kunt doen is opslaan vanuit Appleworks in een ander wat meer algemener formaat zoals b.v. Word of Excel. Een programma als NeoOffice (een gratis Microsoft Office variant) kan dat dan inlezen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.