6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

AppleVision 750 AV voor containerpark?

Ik heb die loodzware monitor 7 jaar gelden gekocht, nieuw.. Een 17 inch monitor met speakers onderaan en een micro bovenaan. Hij heeft drie jaar gewerkt. Toen begonnen de kuren. Soms vervormde het beeld bij het opstarten tot een trapezium. Met PRAM te zappen lukte het toen hem te herstellen. Ik heb toen een 20 inch monitor gekocht en die 17 inch verhuisde naar de zolder.
    Gisteren heb ik hem opnieuw aangekoppeld. Hij werkt enkele minuten goed bij het opstarten, en dan wordt het beeld breed/vervormd met zwarte banden boven en onder.
    Is daar nog iets mee te doen? Zou het de beeldbuis zijn of gewoon een slecht contact, dat bij opwarmen geen signaal meer doorgeeft?

TIA

:?

Bijdrager
    F_Vervoort

Hallo,

ik heb ook ooit zo’n 17inch gehad. Heb daar eigenlijk alleen maar miserie mee gehad. Achteraf heb ik van een (goede, betrouwbare) dealer gehoord dat die 17 inchers inderdaad veel problemen opleverden. Er is zelfs ooit een heel herstelprogramma opgestart, maar mijn serienummer viel net uit de reeks. Repareren kost te veel geld. Als ik je een tip mag geven: koop die 17″ die deze week in de Aldi staat voor 199 euro. Is met analoge en digitale aansluiting en werkt perfect. (ik gebruik het voor administratieve doeleinden)

greetz

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb wel nog een tweede scherm AppleVision met dezelfde beeldbuis. Alleen is dat tweede scherm aan de buitenkant ontzettend vuil. En ook het glas. Zou het te doen zijn als leek om de beeldbuizen te verwisselen? Ik heb geen zin om nog veel geld uit te geven, als het scherm nog zou kunnen gebruikt worden kan ik er iemand een plezeier mee doen.

Bijdrager
    darh

als je hem uit elkaar gaat halen zorg er dan in ieder geval voor dat je hem eerst een paar dagen uit laat (en uit het stopcontact). In CRT schermen blijft namelijk een tijdje hele hoge spanning op staan:wink:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Zou hij na één week volledig ontladen zijn?

Bijdrager
    darh
    ”Mac

Zou hij na één week volledig ontladen zijn?

wat ik nog weet uit mijn natuurkunde lessen zou dat wel voldoende moeten zijn, maar ik durf het helaas niet met 100% zekerheid te zeggen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.