9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-Cees

AppleUSBEthernetHost.kext error ITunes update (Snow Leopard)

Na de laatste update van Itunes 11.4 (Snow Leopard) kreeg ik de foutmelding “System extension cannot be used”.
    Dit is probleem heeft zich kennelijk bij meerdere gebruikers voor gedaan, voor zover ik op diverse fora heb na kunnen lezen (OMT, Apple Support), alleen is mij niet duidelijk hoe dit nu op te lossen of ik deze foutmelding gewoon negeren. Het lijkt erop dat ITunes 11.4 gewoon geïnstalleerd staat op mijn Imac en heb geen problemen met het syncen van mijn IPad en IPhone.

Kan iemand bevestigen dat de file “AppleUSBEthernetHost.kext” inderdaad de juiste is voor Snow Leopard.

Where: /System/Library/Extensions
    Created: Monday, July 13, 2009 11:37
    Modified: Monday, July 13, 2009 11:37

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Onder 10.6 (zonder updates) is het versie 1.0.0, build 117 gecompileerd op maandag 13 juli (2009) om 5:37PM. De verschillende buildtijden zijn waarschijnlijk omdat ik op dit moment alleen de versie van Mac OS X Snow Leopard Server kan controleren.

Bijdrager
    OMT-Cees

Heb zelf OSX 10.6.8 met alle updates, dus ITunes 11.4 (18).

Dit is de eerste keer dat ik een foutmelding bij een update heb gekregen vandaar dat ik twijfel of ik iets met deze foutmelding moet doen.
    Er stond in de ITunes error message, “installed improperly and cannot be used. Please try reinstalling it, or contact the product’s vendor for an update.”

Heb een IMac late 2009 en ben nog nooit tegen problemen opgelopen vandaar mijn twijfel.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dit al geprobeerd?

Bijdrager
    OMT-Cees

Dit ziet er inderdaad wel uit als een duidelijke omschrijving wat je zou moeten doen.
    Kan echter nergens de download van ITunes 11.4 (engels) vinden!!!!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dan zal er wel een nieuwere versie zijn. De versie maakt in principe ook niet uit, het enigste wat je met de herinstallatie van iTunes bereikt is dat je er zeker van kan zijn dat iTunes niet zelf dwars ligt. Je verwijderd de betreffende KEXT en zorgt er vervolgens voor dat OS X het doorkrijgt dat de KEXT niet meer te laden is, en dus ontladen moet worden. Voor versies nieuwer dan Snow Leopard moet je kextload substitueren met kextutil.

Bijdrager
    OMT-Cees

Okay, was even zoeken en heb ITunes 11.4 kunnen downloaden.

Heb de originele kext file naar mijn desktop gesleept en ITunes opnieuw geinstalleerd, geen enkele foutmelding gezien en zag dat er ook een nieuwe AppleUSBEthernetHost.kext file in de extensions is geplaatst.

Het uitvoeren van het “sudo kextload /System/Library/Extensions/AppleUSBEthernetHost.kext” is niet gelukt, “failed to load”. Maar verder lijkt het erop dat ITunes het prima doet, ook het syncen van mijn IPhone is geen probleem.
    Dus opgelost? Of moet ik toch dat sudo commando nog uitvoeren en hoe? Om geen problemen te krijgen bij een koude start van mijn Imac?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Kreeg je de “failed to load” melding voor of na de herinstallatie van iTunes? Als het voor de installatie was (terwijl de oude KEXT op je bureaublad stond) dan is die melding goed. Het systeem heeft op dat moment door dat de KEXT er niet meer is. Als je die melding na de herinstallatie van iTunes kreeg zou ik gewoon even opnieuw opstarten. Het uitvoeren van het commando hoeft dan niet meer.

Bijdrager
    OMT-Cees

Heb stap voor stap de instructies op die pagina gevolgd. Dus kext verplaatst naar desktop, installatie van ITunes, en daarna de terminal geopend en het sudo commando geprobeert.
    Dus nu nog een keer het sudo commando uitvoeren, waarbij dus de nieuwe kext in de extension library staat of hoeft dat niet meer?

Heb nog geen koude start uitgevoerd.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.