30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)
  • Q:
    Bijdrager
    Triumph

Nieuwe Apple TV

Nou de nieuwe is er, en ik dacht gelijk bestellen, maar eerst de specs afwachten.
    En ja wel hoor alleen 720P weer geen Full HD. Dus jammer Apple weer iets van mijn verlanglijst af

Bijdrager
    Maverick9898

Dat is denk ik omdat 1080p streamen voor veel types internetverbinding (vooral in de VS) bijna niet kan.

Bijdrager
    Pieterr

Huh? Steve had het over “HD has won”.

Inderdaad, je hebt gelijk: http://www.apple.com/appletv/specs.html

HD Movie 1280 x 720 (maximum) Dolby Digital 5.1 surround sound (not all titles)

Bijdrager
    computer space

Door de prijs wordt het in ieder geval de opvolger van de NSLU2 van Linksys:

NAS
    Web-server
    Pet feeder
    MAME-box
    PONG console
    Surveillance station
    noem maar op, ik shop 5 van die kastjes, maar ik koop er alleen nog geen 1 nummer mee in de iTunes shop.

Bijdrager
    koenvdvoort

En ook nog niet in de Nederlandse store te vinden?
    Steve had het erover dat movies en tvshows naar meer landen zou komen, wie weet komt de Apple tv ook dan pas uit in dat land?

Bijdrager
    wmaat

Ik wil hem heel graag hebben! Staat alleen (nog) niet in NL store…

:oops:

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    MacBeer2

Er zit geen HD meer in. Dat wil volgens mij zeggen dat je geen content meer kan streamen vanaf je Mac of PC naar de Apple TV. Als ik het goed begrijp dan kan het ding alleen maar films en series streamen via het web. datzelfde geldt voor foto’s die via Mobile Me gestreamd worden.
    Op deze manier is de Apple TV in Nederland zo goed als nutteloos geworden. Ik denk dat hij hier niet wordt verkocht voordat wij ook kunnen meedoen met films en series. En dat wordt heel lastig vrees ik…

Ik denk dat wij gewoon de oude Apple TV blijven houden en dat de VS en landen waar je wel toegang hebt tot de iTunes movie store de nieuwe krijgen.

Bijdrager
    Triumph

Maar je wilt je eigen materiaal in full HD bekijken. Van Steve mogen er geen Blu-ray drives (je hoorde hem ook zeggen ‘voor dat de film uit komt op DVD, hij kan Blu-ray niet over zijn lippen krijgen) in zijn machines en nu mogen we nog steeds geen Full HD gaan bekijken via de Apple TV. Blijf ik toch maar streamen naar m’n PS3.

Bijdrager
    mymac

Geen 1080P is op een paar meter afstand niet eens een probleem… Maar het feit dat .MKV bestanden wederom niet gebruikt kunnen worden zorgt ervoor dat ik het niet direct ga kopen.

Bijdrager
    wmaat

Zou het nu mogelijk zijn om films van mijn MacBook, bijvoorbeeld die ik zelf heb gemaakt, en momenteel op de TC staan, te streamen naar de Apple TV?

et komt nu op me over dat dit niet mogelijk is en ik enkel kan huren?

Bijdrager
    Lexis

Later dit jaar meer iTunes movie stores (in meer landen dus) … Ook Nederland?

Bijdrager
    Werner K.
    MacBeer2 op 01 september 2010

Er zit geen HD meer in. Dat wil volgens mij zeggen dat je geen content meer kan streamen vanaf je Mac of PC naar de Apple TV.

Nog maar eens de Keynote kijken dan. Kan nl. wel streamen vanaf een mac of pc. Foto’s, film en muziek via wifi.

Bijdrager
    iDuck

Ik gebruik mijn 160GB Apple TV als stand alone muziek speler. Dat kan met de nieuwe Apple TV niet. Geef mij maar een hoop opslag op zo’n apparaat, dat streamen vanaf je Mac vind ik maar onhandig gedoe.

Bijdrager
    MacBeer2
    Werner op 01 september 2010
    MacBeer2 op 01 september 2010

Er zit geen HD meer in. Dat wil volgens mij zeggen dat je geen content meer kan streamen vanaf je Mac of PC naar de Apple TV.

Nog maar eens de Keynote kijken dan. Kan nl. wel streamen vanaf een mac of pc. Foto\’s, film en muziek via wifi.

De stream haperde nogal hier, zal hij net op dat moment uitgevallen zijn zeker;)

Bijdrager
    Maverick9898

Maar het feit dat .MKV bestanden wederom niet gebruikt kunnen worden zorgt ervoor dat ik het niet direct ga kopen.

Dat had je kunnen verwachten. .mkv is verder een standaard voor iTunes en dat zijn vaak wel vereisten voor Apple producten.

Ik gebruik mijn 160GB Apple TV als stand alone muziek speler. Dat kan met de nieuwe Apple TV niet. Geef mij maar een hoop opslag op zo’n apparaat, dat streamen vanaf je Mac vind ik maar onhandig gedoe.

Nouja nu is het wel een stuk goedkoper en hoef je het maar 1 keer ergens op te zetten. Bovendien stream je het meeste van het web en niet van je Mac.

Bijdrager
    Lexis

Verborgen post?

Bijdrager
    J-P-H

Hoop ik dat Elgato snel iets verzint, dat ik ook TV kan streamen :slant:

Bijdrager
    Maverick9898
    J-P-H op 01 september 2010

Hoop ik dat Elgato snel iets verzint, dat ik ook TV kan streamen :slant:

TV streamen naar je TV:P? Wat is het nut daarvan? Je kan toch gewoon je kabel aansluiten aan je TV:P?

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik stream al jaren films.
    Gewoon alles wat aan de iMac op de externe harddisk staat (nu) naar de Xtreamer.
    Geen enkel werk, niet syncen (waarom???) en alles standaard speelbaar.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd een ethernet-kabel gebruik.

Dus de nieuwe Apple TV is (bijna?) helemaal wat ik zoek.

Bijdrager
    mymac

@Maverick had t ook verwacht ja, maar je hoopt het toch nog dan. Ik ben nu toch aangewezen op een (oude) Mac mini + Plex, en ik denk dat ik niet de enige ben. Sowieso heb je hier zonder alle US series minder aan het apparaat dan de mensen aan de andere kant van de zee!

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    KarelWillem

Ach, het zal me een zorg zijn.
    Je ziet er niets van en het is het meest betrouwbare en snelste systeem wat je je maar kunt indenken.
    Op elk moment van de dag kan ik elke film die ik maar wil direct starten.
    1,5 seconden na een download draait mijn Xtreamer met de film.

Dat kan dan jaren zeventig zijn, maar het is wel lekker snel.:lol:

Bovendien staat de Xtreamer pal naast een ethernet-aansluiting.
    Dus het zou wel dom zijn om daar geen gebruik van te maken.

Moderator
    Poezenbeest

Nog even op de EyeTV terugkomend… Ik heb een EyeTV waarop mijn tv binnen komt, via Digitenne, direct het kastje in en ik heb dus helemaal geen apparatuur om het naar de tv te streamen (die ik dus ook niet heb). Als EyeTV met een oplossing komt dat ik vanaf de Mac naar de tv kan streamen (zoals nu naar de iPhone en iPad), dan ga ik zeker een TV en Apple TV kopen…

Bijdrager
    Maverick9898

Als je een kabel kan gebruiken moet je gewoon een kabel gebruiken. Ethernet is een prima manier om films te streamen en dat geldt ook voor wifi;). Alleen je moet niet een hele grote afstand hebben.

Bijdrager
    Triumph

Voor netwerk is het jammer dat er geen 1000mb op zit alleen 10/100.
    Op de Mac’s en BaseStation zit wel 1000mb, weer een gemiste kans. Toch die 100 dollar de drmpel om die dingen er niet in te zetten.

Bijdrager
    computer space

Snap dat gedoe over die harddisk niet. Of er nu wel of geen in zit, voor media wil je toch 1 Tb, en dat heeft een mini en een AppleTV ook niet. Dus ben je al veroordeeld tot NAS of externe schijf. En die kan hier ook prima op. Laat die 1996 harde schijf maar lekker weg als dat 100 euro scheelt.

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    J-P-H

@Maverick: ik heb een tv staan op een plek waar ik moeilijk kabel kan krijgen.
    En ik heb ook nog een hp-scherm staan waar ik op kan streamen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.