13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    arnautje

Apple TV via iMac benaderen

Ik heb mij tegen een prijsje een tweedehandse AppleTv gekocht maar wij bezitten nog een TV-toestel zonder HDMI-aaansluiting. Kan ik eventueel de AppleTv ook via een iMac benaderen. Ik heb hier ook een TimeCapsule staan.

Bijdrager
    wardjj

Je bedoelt de AppleTV direct aansluiten op de iMac? Dat gaat niet werken zonder adapter á €100,-/150,-…

Bijdrager
    arnautje

Bedankt voor je vlugge reactie. Kan dit eventueel via een kabeltje met mijn 1TB-TimeCapsule?

Bijdrager
    arnautje

bedankt KarelWillem, aan deze mogelijkheid had ik nog niet gedacht….

Bijdrager
    KarelWillem

Dat snapte ik uit je openingspost ja.:wink:

Voor een paar euro ben je klaar dus.

Bijdrager
    macpro

Helaas KarelWillem, zo makkelijk gaat dat niet.

Zo’n kabel kun je alleen gebruiken als de TV via die scart poort component-video accepteert. Enkele Loewe modellen kunnen dat, maar dat is meer uitzondering dan regel.

Wil je zo’n kabel wel gebruiken in combinatie met een standaard scart poort, dan moet je de AppleTV voorzien van extra software. Dan kun je de de composiet uitgang van de AppleTV op kleur zetten.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zie het nu ja. Dat is jammer. En die converters zijn behoorlijk aan de prijs helaas.

Bijdrager
    arnautje

Heb ik zo juist geprobeerd en zoals macpro aanhaalt: noch klank noch beeld;-)
    Ik denk dat er niks anders opzit dan ergens een tweedehandse TV met HDMI-aansluiting te zoeken. Momenteel zijn die sterk in prijs gedaald. Aan iedereen nog een fijne avond toegewenst!

Bijdrager
    macpro

Je geeft het wel erg snel op.
    Als je een standaard scart naar tulp kabel hebt met de gele, rode en witte stekkers, dan moet je een heel eind komen. Geluid en zwart/wit beeld moet je dan zeker kunnen krijgen.
    Daarna moet je aan de slag om de AppleTV te voorzien van extra software. Dat staat hier beschreven.
    Deze techniek heb ik ook toegepast en werkt prima.
    (En schrik niet van die hele lappen code. Je moet naar het NitoTV stukje kijken.)

Bijdrager
    arnautje

@ macpro bedankt voor je bemoedigende woorden en je waardevolle tip, zal ik morgen zeker proberen!

Bijdrager
    Qmagic

Je kunt ook de AppleTV foppen met een HDMI / DVI-I naar VGA adaptor, dan speelt deze gewoon composiet uit naar je tv (via de groene tulp aansluiting op je AppleTV), hoe dat moet kan je hier vinden: apple_tv_composite

Of op ebay zoeken naar een video converter, je vindt ze dan al voor €40 (incl. verzendkosten): zoek eens op: “YPbPr Component Video to CVBS Composite S-Video”.

Bijdrager
    Qmagic

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.