8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    lord anubis

AppleTV – verkeerd subaccount van YouTube. Wil name account (identity) gebruiken

Ik heb nu een Apple TV  waarop er enkele accounts staan. Werkt prima.

In de YT app kan je ook accounts maken werkt an sich prima.

Alleen gebruikt YT niet mijn account wat ik ook gebruik op andere apparaten. Het gebruikt het hoofdaccount en niet de name account (tweede identity).

Ooit had ik een account, eerste aangemaakte account, waar ik om onduidelijke redenen geen contact meer mee kreeg. YT kon het niet herstellen. Moest maar een nieuwe maken. Dus maar een nieuwe, met zelfde gegevens.

Na een paar weken, had ik ineens het originele oude account met een sub/name account, maar ondertussen had ik het nieuwe, nu ineens subaccount, account al volgepropt met abonnees en lijsten in mijn bibliotheek.

Op elk apparaat kan ik het sub account gebruiken, behalve op de AppleTV.

Hoe kan ik er voor zorgen dat AppleTV mijn 2e/sub/name account gebruikt?

Iemand enig idee?

Of, hoe kan ik alles in een keer overhevelen van het sub-account naar het hoofdaccount?

Bijdrager
    KarelWillem

Go to “Add an account” on your TV

On the next screen you’ll have by default the option to “Sign up using your YouTube mobile app” . Instead of doing that, select “Try Another Way.”

That will generate a code, that you should enter here: youtube.com/activate (make sure you’re logged into the gmail address that contains the multiple accounts).

On your browser you’ll have the option to select which one of the 2 accounts you want to add to your tv (the mobile app defaults to the first account).

Of zoiets(?)

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    lord anubis

<p class=”cite”>KarelWillem op 5 augustus 2019 om 16:54</p>
    Go to “Add an account” on your TV

On the next screen you’ll have by default the option to “Sign up using your YouTube mobile app” . Instead of doing that, select “Try Another Way.”

That will generate a code, that you should enter here: youtube.com/activate (make sure you’re logged into the gmail address that contains the multiple accounts).

On your browser you’ll have the option to select which one of the 2 accounts you want to add to your tv (the mobile app defaults to the first account).

Of zoiets(?)

Bedankt, zo werkt het op de iPad e.t.c maar op de AppleTv blijft het hoofdaccount terug komen.

Maarrrr, ik ga het vanavond nog eens proberen. Nu even een serie verder af kijken.;)

Moderator
    Night

lees m.n. de laatste regel van het citaat van KW nog even goed na 😉

Bijdrager
    lord anubis

<p class=”cite”>Night op 6 augustus 2019 om 16:18</p>
    lees m.n. de laatste regel van het citaat van KW nog even goed na 😉

Bij mijn buurjongen werkt het anders wel via de app.

Zal eens vragen als hij terug is hoe we dat toen gedaan hebben.

Net wederom geprobeerd, en springt terug naar hoofdaccount inhoud. Als ik de tweede sub account kies dan laat hij nog steeds datgene zien van het hoofdaccount. Bij alle andere devices onder macos of ios werkt het prima.

Moderator
    Night

Heb je de TV al eens gereset?

Bijdrager
    lord anubis

Niet gereset, maar wel de app er af gegooid, en na stekker er uit er in opnieuw er op gezet.

Oke, schijnbaar springt het terug na een herstart/uit sluimer. De BJ ( Buurjongen ) had de plist aangepast, maar schijnbaar bewaard het os het niet.

Na dagen ploeteren heeft de BJ zijn accounts opnieuw ingericht.

Denk dat ik dat ook maar moet gaan doen.

Toch ook weer vreemd, in mijn hoofdaccount zie ik toch ook niet mijn AppleTV geschiedenis. Misschien onder de komende versie als er een app update komt.

Moderator
    Night

plist aanpassen? problemen?

Ik zou er dan helemáál voor kiezen om het ding te resetten. Alles vers erop zonder gekke dingen. En dan stap voor stap de juiste installatieprocedure volgen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.