3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    jgoosse1

AppleTV verbinding met iTunes bibliotheek problemen na update "Yosemite"

Goedemiddag allen,

ik heb sinds de UPDATE naar Yosemite (en iTunes ) problemen met mijn thuisdeling.

Mijn AppleTV vind heel vaak mijn bibliotheek niet (media in iTunes via mijn iMac 2011)

Mijn netwerk ziet er uit als volgt; Timecapsule fungeert als router. Ethernetkabel via LAN naar Airport Express (brugmodus).
    AppleTV is via ethernet gekoppeld aan LAN Airport Express. Een volledige “Apple” omgeving dus.

Ik heb diverse tips gevonden in de Apple-forums (bvb. https://discussions.apple.com/thread/6601902?start=105&tstart=0).

Alles gereset, computer- en iTuneslibrary naam veranderd, PRAM gereset, thuisdeling uit en aangezet bij iTunes en AppleTV, alles losgekoppeld en weer aangekoppeld, router gereset, …. Problemen lijken dan opgelost te zijn, maar komen steeds weer terug.

Eenmaal verbinding werkt het voortreffelijk. Maar een betrouwbare verbinding heb ik niet meer sinds de UPDATE.

Kent iemand dit probleem? Ik zou jullie heel dankbaar zijn als ik de TIP zou krijgen…

Bijdrager
    fixar

Geen directe oplossing helaas.

Nog wel een paar vragen. Hoe is de iMac gekoppeld aan de TimeCapsule?
    Als dit via de wi-fi is zou je kunnen overwegen (in ieder geval te testen) of een bedrade verbinding hier misschien betrouwbaardere resultaten oplevert.

En heb je het ook al eens geprobeerd zonder de Airport Express er tussen (als de lengte van de kabel dat mogelijk maakt) en dus de ATV rechtstreeks op de TimeCapsule aansluiten.

Bijdrager
    jgoosse1

Beste, mijn iMac is via ethernet gekoppeld aan de TC. (Deze toestellen staan samen op een andere verdieping)

Op deze verdieping heb ik een AppleTV (2e gen.) via wifi TC gekoppeld aan mijn iMac (iTunes library)

Ook hier hetzelfde probleem. Eénmaal verbinding werkt alles prima. Maar ook via wifi is het geen stabiele verbinding.

Ik zal idd eens testen zonder Airport Express en de AppleTV (3e gen. ) rechtstreeks aansluiten via ethernet op TC.

Ik zag in mijn ouder topics dat ik precies 2 jaar geleden ongeveer hetzelfde probleem had. Dit is na een update van iTunes opgelost.

Ik hoop op zulke oplossing.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.