6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Barabas2005

AppleTV te updaten zonder internet?

Op mijn werk (schip) heb ik ook een AppleTV staan. Ik kan aan boord wel op het internet (via sateliet), maar mijn bedrijf heeft natuurlijk een aantal websites geblokkeerd. Hieronder valt vanzelfsprekend ook de Apple Store en de update site voor AppleTV. Weet iemand of ik de AppleTV ook zonder internet kan updaten? Ik vind hier niet zoveel over op internet.

Bijdrager
    boerke

Hee leuk, wel geen inhoudelijke opmerking, maare hoe ga je varen?
    Ik heb het idee dat ik ietwat afstand moet nemen van mijn ouwe levensstijl,
    en varen was een van de (mijn) opties.
    Dus hoe doe je dat, waarheen moet ik gaan etc?
    en verder natuurlijk, issut wat?

Verder, laat je werkgever apple.com even ontsluiten, het lijkt me nu geen website waar verveelde
    bemanningleden al hun tijd doorbrengen. (waarom dat dan dus vanzelfsprekend is snap ik ook niet)
    (dataverkeer misschien?)
    andere mogelijkheid is een proxy?

http://www.surfert.nl/

of waarschijnlijk beter

http://www.hotspotshield.com/

Bijdrager
    Donnie Darko
    Bijdrager
    macjk

hoe wil je met een proxy gaan werken op een appletv? (lijkt me niet mogelijk en al helemaal niet via progjes als hotspotshield). Lijkt me makkelijker om het apparaat een weekendje mee naar huis te nemen te updaten en dan kan hij wel weer een jaar vooruit toch (zovaak updaten ze toch niet).

Bijdrager
    jorikk

Dit is wellicht een omslachtige manier, maar het zou moeten werken.
    Als je een macbook hebt. Gebruik hotshield op je laptop en connect deze via ethernet kabel op je sateliet modem.
    Zorg dat je internet sharing aan hebt staan op de Wifi van de Macbook Pro.
    Laat de apple TV connecten op je macbook pro via wifi. Je zou dan moeten kunnen updaten waarbij je macbook pro de bridge vormt tussen de internet verbinding apple tv. (hotshield zorgt er dan voor dat het via een proxy loopt)

Jorik

Bijdrager
    Barabas2005

Ik zal Hotshield eens proberen.

Er komt trouwens geen modem aan te pas. Mijn bedrijf gebruikt SeaMobile voor internet, telefoon en GSM verkeer. Dit werkt perfect, al is de snelheid wat laag. Internet gaat allemaal via Hot Spots door het schip heen. Dezelfde Hot Spots zorgen ook voor het VOIP en GSM verkeer.

Op elk schip van mijn bedrijf varen zo gemiddeld 1700 mensen die toegang hebben tot internet. Het is dus vrij logisch dat een hoop sites geblokkeerd worden (vooral sites met veel data verkeer zoals Skype, download sites en joetoep), anders ben je zo door de beschikbare bandbreedte heen:) .

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.