15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    bitsflew

AppleTV & ondertiteling koop/huur films

Ik heb een aantal films bij iTunes gehuurd.

Wat mij opvalt is hoe films met soft-subtitles (meerdere talen) de ondertiteling tonen.

Als eerste is de tekst veel kleiner (eigenlijk te klein) dan bij films met ingebrande ondertiteling.

Ten tweede wordt de ondertiteling getoond op een transparant grijze achtergrond welke de volledige breedte van het scherm in beslag neemt.
    Dat tonen/verbergen van die achtergrond ervaar ik m.n. bij fullscreen (16:9) films als erg storend.
    Bij widescreen films is minder erg want dan valt die grijze achtergrond voor het grootste gedeelte weg in de letterbox balken.

Ben ik nu de enige die zich daaraan stoort?

Bijdrager
    Djmichel

Ik heb precies hetzelfde en erger me er ook rot aan. Ik heb al eens gezocht of dat uit te zetten was maar kon ook toen niks vinden. Ik ben dan zelfs geneigd de films maar volledig in het Engels te kijken.

Mocht je toch een oplossing vinden dan hou ik me aanbevolen…:)

Bijdrager
    tinus_omt

Helaas, dit kun je niet veranderen. Ook als je zelf films in iTunes zet met ondertitels er bij krijg je deze achtergrond.

Je kunt klagen bij Apple, als er voldoende mensen klagen veranderen ze het misschien een keer.

Bijdrager
    bitsflew
    tinus_omt op 22 augustus 2012

Helaas, dit kun je niet veranderen. Ook als je zelf films in iTunes zet met ondertitels er bij krijg je deze achtergrond.

Klopt, alle iOS devices en OSX gebruiken de zelfde methode voor soft-subtitles.

Je kunt klagen bij Apple, als er voldoende mensen klagen veranderen ze het misschien een keer.

Bugreport had ik al ingediend.

Ik was alleen nieuwsgierig of ik nu de enige was die zich daaraan stoorde, vandaar ook deze post.

Bijdrager
    macpro

Ik heb zojuist ook feedback voor de AppleTV ingediend.
    Die grijze balk is drie keer niks.

Bijdrager
    bitsflew

Goed nieuws! Die grijze balk is weg in iOS6!

Bijdrager
    macpro

Dat is inderdaad goed nieuws. Gaat de AppleTV ook naar iOS 6?
    Ik weet dat de 1e AppleTV altijd op OS X 10.4 is gebleven, dus ben benieuwd of ze met deze generatie wel bij blijven.

Bijdrager
    mrtwig

Wordt op dit moment ook een beta getest voor de AppleTV met iOS 6

Bijdrager
    mrtwig
    Bijdrager
    iKweethetbeter

Een Apple TV2 met jailbreak en aTV Flash erop is een veel geschiktere mediaspeler dan een standaard ATV!

Bijdrager
    Stirf

Dat weten we nu wel, maar heeft wederom niets met de vraag te maken.

Bijdrager
    iKweethetbeter

@Stirf: Jawel, dat heeft er alles mee te maken. We weten dat Apple fantastische dingen kan maken, maar dat er wat minder aandacht is voor bijvoorbeeld de Europese markt, waar men de originele films kijkt met ondertiteling. “Onze” ondertiteling is heel goed, vele malen beter dan de Amerikaanse ondertiteling, waar het een noodsprong is die zelden voorkomt.

Laat Jonathan Ive eens een Amerikaans film met Nederlandse ondertitels zien op een standaard en een jailbroken ATV zien, dan komt het vast nog wel eens goed. Tot die tijd moet je een ATV2 met jailbreak hebben.

Bijdrager
    Stirf

Titel van het topic!!!!
    En of je hem nu jailbreakt of niet, het zal hetzelfde blijven.

Bijdrager
    flierefluiter

….ik weet het beter…..

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Heeft iemand al een oplossing om ondertitels die je met Subler in .mp4/.m4v zet groter te maken op de ATV3?

Ik kan ze echt niet goed lezen, uitzetten wil ik ook niet, want het geluid van de huidige tv is te slecht om het goed te kunnen verstaan. (Binnenkort komen de speakers er weer aan…)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.