10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    NiHiels

AppleTV muziek bieb

Aan de AppleTV koppel je 1 Mac die alle muziek van die Mac naar de AppleTV kan syncen. Daarnaast kunnen er nog een aantal Mac’s aan gekoppeld worden om te streamen naar de AppleTV.

Het probleem is dat wanneer ik van de gekoppelde Mac er muziek afhaal, dat deze muziek ook van de AppleTV wordt gehaald.

Is er een manier die ervoor zorgt dat alle muziek op de AppleTV blijft staan, net zoals met een iPod/iPhone?

Bijdrager
    Kleintje

Dat kan.

Ga naar je Apple TV Icoontje in iTunes (Links). dan naar 4de tabblad “Muziek” en klik wat je wil gaan doen. In jouw geval; Vinkje weg bij Sychroniseer muziek.

Tadaaaaa

(Hoop dat dit je vraag was:D )

Bijdrager
    NiHiels

Klinkt aannemelijk, heb nu het vinkje weg bij ‘sync music’. Alle muziek is nu van de AppleTV af.

Ik had verwacht dat ik dan nu muziek kon slepen van mijn iTunes library naar de AppleTv, net zoals met een iPhone/iPod. Helaas, ik mag het er niet opzetten.

Weet je hoe dat kan?

Bijdrager
    macpro

Wat jij wil gaat niet werken. De AppleTV is altijd een 1:1 kopie van de muziek op de hoofdcomputer. (Tenzij je natuurlijk in iTunes aangeeft dat bepaalde muziek niet gesynchroniseerd wordt.)
    De AppleTV is ook niet bedoeld als een apparaat om al je muziek op te slaan. En een iPod is dat ook niet. Dat je het bij de iPod wel kunt is potentieel gevaarlijk.

Het uitgangspunt van Apple is heel eenvoudig: al je muziek staat op je Mac in iTunes.
    En wil je muziek op je iPod of AppleTV, dan krijg je copieën op die apparaten, maar het origineel blijft altijd in iTunes op je Mac staan.
    Als je deze werkwijze respecteert zul je weinig problemen hebben met je muziek collectie.

Bijdrager
    Nielso

De AppleTV (in Nederland) is er voor om verschillede soorten media (lees: muziek, films, foto’s) af te spelen via je TV. En dat is wat je op je mac hebt staan.

Bijdrager
    NiHiels

Duidelijk verhaal. Wel jammer. Ik zit met wat ruimtegebruik op m’n MBP dus ik hoopte op een soortgelijke optie als met de iPod/iPhone.

Voor films heb ik het wel weten te regelen met ATVFlash.

Bijdrager
    Nielso

Waarom dan niet een externe harde schijf? waarop je al je muziek / films zet?

nielso

Bijdrager
    NiHiels

Dat is wellicht een optie, externe hd gekoppeld aan de Mac Mini die alle muziek heeft. Vanaf dat punt is het weer makkelijk te syncen naar de AppleTV.

De integratie met de computers is zeer prettig. Daaraan gekoppeld een US Apple account en films huren is dan ideaal. Dat kan een externe HD met video-out niet.

Bijdrager
    Nielso

Hoe kom je aan een US Apple account?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Nielso”

Hoe kom je aan een US Apple account?

Door de zoekfunctie te gebruiken.;-)

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=137935

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.