21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    TypeWriter

AppleTV en DVD’s

Even een onnozele vraag: stel ik koop een AppleTV. Die speelt alleen H.264 en MPEG-4 af. Hoe kan ik dan mijn ‘home made DVD’s’ afspelen? Die moet ik dan zeker converteren naar MPEG4?

En wat gebeurt er dan met de knoppen en de menu’s van de DVD? Of moet ik feitelijk alle scenes opnieuw exporteren oid?

Is Elgato MediaCentre dan toch niet een betere oplossing…

Hans Erik

Moderator
    unSOUND
    ”digidivi”

Even een onnozele vraag: stel ik koop een AppleTV. Die speelt alleen H.264 en MPEG-4 af. Hoe kan ik dan mijn ‘home made DVD’s’ afspelen ?

DVD speler ? :|

Bijdrager
    Yaris

Voor de conversie bestaan diverse programma’s:
    DVD to Apple TV
    MediaFork

Bijdrager
    TypeWriter

DVD speler: natuurlijk.

Maar als je van dat gefriemel met schijfjes af wil, zou je bijv. een dikke HDD van 300GB neer kunnen zetten en dan heb je gelijk een mooi archief van al je videomateriaal.

Maar ik begrijp dat je dus altijd meerdere spelers nodig blijft hebben.

HE

Bijdrager
    TypeWriter
    ”Yaris”

Voor de conversie bestaan diverse programma’s:
    DVD to Apple TV
    MediaFork

Ja, dit doet inderdaad de conversie. En het pakt de segmenten / chapters van de DVD en zet ze om naar aparte MPEG4 bestanden, zo te zien.

Hoe gaan ze dat dan straks doen als je movies kunt dowloaden van iTunes? Krijg je dan verschillende sgementen of gewoon 1 film die je van voor tot achter kunt bekijken en verder niet?

HE

Bijdrager
    macpro

Je kunt veel meer met een Apple TV dan alleen maar de formaten van Apple afspelen.
    Kijk maar eens op Apple TV hacks.

Bijdrager
    proud

maar de volgende dag ben je wel al je nieuwe instellingen kwijt aangezien de ?TV zichzelf herstelt…:? niet erg parktisch lijkt me zo

Bijdrager
    sally

Ben benieuwd of Apple zelf al snel de mogelijkheden en de verkoopbaarheid gaat vergroten.

Bijdrager
    Gijs Raggers

De achterbuurjongens hebben een ?TV draaien, prachtig natuurlijk. Maar als je inderdaad niet eens een DVD’tje kan afspelen (dvd of harddisk) is de lol er wel snel af. Zodra ik al onze kinderfilms kan afspelen ben ik om (nee, niet via iTunes).

Bijdrager
    TypeWriter

Wat ik dus niet begrijp is dat ze Upnp AV niet ondersteunen. Ze doen het weer op hun eigen manier. Heeft dat alleen met DRM (AAC, iTunes) te maken of is dit vooral eigenwijsheid?

HE

Bijdrager
    lowfi

Gewoon eigenwijs omdat je ook m4v kan afspelen zonder drm.

Beetje jammer wel:(

Bijdrager
    1984

Je kunt DVD’s importeren om ze op je computer of iPod (AppleTV.) te zetten met het zeer eenvoudige, maar complete Handbrake/MediaFork (let op: pixelformaat van film mag niet groter zijn dan 640 x 480!) [gratis]
    Je aangesloten iPod (AppleTV.) over het lokale netwerk via iTunes delen met MusicPublisher [gratis]

Bijdrager
    sally

DVD’s opnieuw comprimeren naar een ander formaat om ze op een grote tv te kunnen bekijken is tijdrovend en onzinnig.

Bijdrager
    macpro

Daar heb je gelijk in. Gisteren voor de gein de DVD van de ShawShank Redemption via MediaFork omgezet naar iTunes formaat. Mijn PowerBook heeft daar een uurtje of 8 op staan stampen.
    Dus op die manier spullen omzetten zie ik niet echt zitten.

Bijdrager
    Wouter I

Een appleTV is volgens mij alleen een echt goede investering als je
    a) een HDTV hebt
    b) in de VS woont en je iTunes bibliotheek vol staat met (nog niet verkrijgbare) HD-content die op de store hebt gekocht.

Zelf overweeg ik om een MacMini te kopen als mediacenter
    + speelt ook gewoon dvds af, die ik niet eerst hoef te rippen
    + kan ook exotischer formaten aan die appleTV (nog) niet aankan
    – heeft niet zo’n mooie front-row+ interface
    – synchroniseert en streamt niet zo lekker met mijn mac-netwerk
    – is wel (veel) duurder

Vooral door dat laatste punt, en omdat de eerste ervaringen met appleTV nu binnenkomen, wacht ik nog even af. Ik ben benieuwd wat anderen vinden.

Bijdrager
    macpro

Ik heb ‘m vandaag besteld.
    Ben nu alleen op zoek naar een kabel die component video EN audio vertaalt naar een SCART aansluiting.
    En die heb ik nog niet kunnen vinden.
    Wel audio naar SCART of component video naar SCART.
    Maar beiden nog niet. :(

Moderator
    unSOUND

Ik ga wat dat betreft ook eerder voor een Mac mini…. In ieder geval meer mogelijkheden qua video-formaten, dan maar niet streamen vanaf de andere Macs, hoewel: Zou frontrow erin trappen als je een alias van een map op een andere Mac in je thuismap zet ? In dat geval zou je ook video kunnen streamen… dat ga ik effe testen.

Edit: YES !

Bijdrager
    lowfi
    ”macpro”

Ik heb ‘m vandaag besteld.
    Ben nu alleen op zoek naar een kabel die component video EN audio vertaalt naar een SCART aansluiting.
    En die heb ik nog niet kunnen vinden.
    Wel audio naar SCART of component video naar SCART.
    Maar beiden nog niet. :(

Daar is het blokje gewoon te klein voor….

Ik heb ook aan een mac mini zitten denken maar dat ding is minimaal 2x zo duur als je hem nieuw koopt. Ik heb een apple tv gekocht voor 260 euro. Bovendien heb ik zelf al een betere losse dvd speler. Wil de apple tv alleen gebruiken voor gedownloade films/series en muziek.

Overigens duurt een film omzetten op mijn macpro maar 45 min:P Intels schoppen kont wat betreft video encoderen;)

Moderator
    unSOUND
    ”lowfi”

Intels schoppen kont wat betreft video encoderen;)

Ligt er aan wat de codering van je bron is, en naar welke codering hij moet omrekenen… ik heb hier zat projecten liggen waar een MacPro direct van crasht, terwijl mijn G5 ze vrolijk afhandelt… laatst nog wat testjes gedaan op mijn broers Mac Pro namelijk.

Bijdrager
    1984
    ”unSOUND”

Ik ga wat dat betreft ook eerder voor een Mac mini…. In ieder geval meer mogelijkheden qua video-formaten, dan maar niet streamen vanaf de andere Macs, hoewel: Zou frontrow erin trappen als je een alias van een map op een andere Mac in je thuismap zet ? In dat geval zou je ook video kunnen streamen… dat ga ik effe testen.

Edit: YES !

@ unSOUND ik gebruik de Macmini ook als mediacenter, en ik maak een alias van mappen in de Macmini vanaf de externe HD, dat werkt alleen als de LaCie aanstaat.
    Vraag hoe stream jij nu die alias….??/

En wat betreft dat streamen, zou je met behulp van airportextreme incl HD niet kunnen streamen van af een externe HD

naar

Moderator
    unSOUND

Ik heb op de iMac FrontRow staan, en op de iMac heb ik tevens de harde schijven van de andere Macs in huis gemount.

Vervolgens heb ik aliassen van alle mappen met films van de andere Macs in de map “Films” van de iMac gezet. FrontRow laat vervolgens keurig de inhoud van de map “Films” zien, inclusief de mappen die eigenlijk op andere Macs staan.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.