9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    utah62

AppleTV-DVD films

Beste,

Ik zou het volgende willen doen met AppleTV: mijn huidige dvd films terugzetten op de harde schijf en dan via Itunes, neem ik aan, via AppleTv op het TV scherm tonen. Doel: alles van uit 1 centraal punt regelen en al die DVD’s weg.

Is dit mogelijk? Kan ik via Itunes kant en klare voorbespeelde DVD terugzetten?

Ik hoor het graag.

Bijdrager
    AdriaanB

ik denk dat het wel kan, daar heb je wel Handbrake voor nodig, en dat rioppen duurt wel lang :O

moet je nu al beginnen:P

Bijdrager
    Steff

Rippen duurd wel erg lang idd. Maar daarvoor krijg je wel perfecte kwaliteit. Voordeel is ook dat je met het genoemde Handbrake ook ondertitels mee kunt rippen. Je kunt ook direct nara h264 rippen en dus in iTunes gooien en daarna steamen naar de LCD TV.

Bijdrager
    KarelWillem

Zou best mooi zijn. Maar ik denk dat mijn 145 dvd’s in hoge kwaliteit wel een aardige belasting voor iTunes gaan zijn (en voor mijn harde schijf). 145 x 3 Gb = al 435 Gb. Dan nog even afgezien van het feit dat de kinderen bijvoorbeeld de Disney-dvd’s in het Nederlands kijken en ik in het Engels.

Zet er maar een 1000 Gb naast dus.

Bijdrager
    figini

Cars geript met Handbrake geeft een bestand van 903,1MB, dat valt dus wel mee.
    Dus met 145GB voor al die DVD’s heb je niet echt een probleem.
    Tijd is inderdaad wel een probleem.
    Daarnaast moet je wel gaan steamen want die 145GB kun je niet naar die interne 40GB syncen.
    Dus wel ethernet gebruiken of 802.11n want of 802.11g het trekt betwijfel ik.

Bijdrager
    formulefan

anders koop je voor 500 euro een oude mini en sluit je deze aan met externe disk op je tv. Zet er mediacentral ofzo op en je bent klaar.

Je kunt zelfs media center linux erop zetten.

Bijdrager
    mekker
    ”pietsnot”

……en dat rippen duurt wel lang….

hoe lang is dat voor een gemiddelde film?

Bijdrager
    Juch

hangt van je computer af. Reken maar op een paar uur…

Bijdrager
    Appletaart

doei

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.