6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    meesje

AppleTV airplay luidsprekers niet selecteerbaar tijdens afspelen video

De AppleTV heeft sinds 5.0 (?) de airplay luidsprekers functionaliteit gekregen. In het begin kon je alleen geluid van muziek naar airplay speakers streamen. In mijn geval een Airport Express. Echter sinds 5.2 was het ook mogelijk om het geluid van video naar airplay speakers te sturen.

Echter ik merk nu dat ik tijdens het kijken van Netflix niet de mogelijkheid (meer) heb om de airplay luidsprekers te selecteren. Wanneer ik de select knop lang ingedrukt houd dan verschijnt wel de mogelijkheid om de ondertitels te selecteren maar de andere twee tabbladen (audio en luidsprekers) zijn uitgegrijsd en niet selecteerbaar.

Hetzelfde probleem ervaar ik als ik b.v. een youtube filmpje bekijk of een film trailer.

Hebben jullie ook deze ervaring? Of doe ik iets fout?

Een workaround is om onder instellingen van te voren al de airplay luidsprekers te selecteren. Maar tijdens een film vind ik wel handiger.

Bijdrager
    IOS dude

Werkt het eigenlijk ook met bluetooth?
    Zou wel cool zijn om men logitech boombox te gebruiken…

Bijdrager
    meesje

O ja, mijn appletv zit op versie 6.0.2.
    Verder niemand die hetzelfde probleem heeft?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, ik kan hier bij Netflix en andere films gewoon meerdere Airplay-speakers kiezen.

Bijdrager
    meesje

Jemig wat voel ik me dom…

Ik heb van alles uitgeprobeerd: appletv factory reset, airport express gedowngrade naar oudere firmware, upc modem/router gerest, film via handbrake geconverteerd en in itunes geplaatst. Niks leek geholpen te hebben.

Echter zojuist de (vandaag gratis) film Home Alone via itunes aangeschaft en op mijn appletv afgespeeld. Toen leek het weer alsof ik de luidsprekers niet kon selecteren. Maar bij het door de hoofdstukken bladeren drukte ik 1 keer te veel op de up knop en toen werden de tabbladen wel selecteerbaar en zodoende kon ik wel de airport express selecteren.

Bijdrager
    gruiter

Ik kan wel mijn Airport Express selecteren, maar bij mij stopt het geluid om de haverklap. Ik vermoed dat dit een netwerk issue is. Iemand nog tips?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.