5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ivictor

AppleTV aan internet

Hoi

Ik heb mijn AppleTV met een netwerkkabel aan mijn (intel)iMac. De iMac zit weer met airport aan de kabel modem. De AppleTV heeft nu geen internet verbinding blijkt.
    movie sync werkt verder goed tussen iTunes en AppleTV.

Hoe krijg ik deApleTV nu toch met internet verbonden?

-starten van de functie in de Imac van share inetrnet verbnding met andere computers werkt niet, dwz itunes ziet dan de AppleTV niet meer.

-de AppleTV op het draadloze cable modem netwerk is ook lastig, ben pasword(WEP key) krijt ….

PS: hoe krijgt de AppleTV zijn sw updates? in itunes is er geen check updates knop zichtbaar als bij mijn iPod.

raad/tips???

bedankt

Bijdrager
    Nikita

Als je het dan via het draadloze modem / router wil laten lopen, zou je dat ding moeten resetten (harde reset zorgt ook voor dat het wachtwoord wordt verwijderd). Moet je ‘m wel opnieuw instellen.

Ik denk verder dat AppleTV z’n updates ook via iTunes krijgt, net zoals bij de iPod het geval. Wellicht komt er t.z.t. ook een update van iTunes waar de ‘zoek voor updates’ knop wél in zit.

Bijdrager
    Cybermac

Als je even naar hulpprogrammas/sleutelhangertoegang gaat, dan kan je daar je bewaarde wachtwoord terugvinden voor je draadloze netwerk, dat is misschien makkelijker.

Bijdrager
    macpro

De AppleTV haalt zelf z’n updates van internet af. Daar wordt iTunes niet voor gebruikt.
    De beste optie is dan ook om je router opnieuw te configureren of in de sleutelhanger op de iMac te kijken wat het WEP wachtwoord is.
    Overigens is de keuze voor WEP om een draadloos netwerk te beveiligen inmiddels achterhaald. Het is binnen 1 minuut te kraken, dus als je router het aan kan, stap dan over op WPA(2).

Bijdrager
    ivictor

bedank , ik heb hem op het draadloos netwerk aangesloten, nu ik wist waar mijn wachtwoord te rug te vinden in keychain.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.