4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    MIVE

AppleTV (4e generatie) instellen als homekit hub

Hi,
    Wil mijn AppleTV (die daar volgens specs geschikt voor is) instellen als hub voor homekit.
    – two factor aangezet
    – aangemeld met zelfde icloud account als rest van apparaten
    – alle apparaten zitten op zelfde wifi-netwerk
    – paar keer opnieuw opgestart en opnieuw aangemeld…

Maar helaas, volgens de instructies zou onder mijn icloud account (bij de optie icloud fotodeling e.d.) een extra item “mijn huis”moeten verschijnen maar dat gebeurt niet.
    Herkent iemand dit issue? Ideeen hoe het op te lossen is?

Ik heb het idee dat het aan de instelling van mijn modem zou kunnen liggen, dat de AppleTV niet “van buiten” mijn eigen netwerk bereikbaar is. Wat daartegen spreekt is dat mijn “slimme thermostaat” en de standaard philips hue app wel van buitenaf toegankelijk zijn:-(

Bijdrager
    Mrwhoopie

Hue en je thermostaat zijn toegankelijk door hun hue en dergelijk zelf,want eigenlijk kan het niet.
    Apple weet dit te omzeilen door je AppleTV die thuis staat te gebruiken om het commando te geven,jouw apple toestellen kunnen van buitenuit wel de apple tv bereiken en zo moet je dus geen vpn opzetten.

Mijn huis staat er niet,wel “woning”.

Bijdrager
    MIVE

Heb net nieuwe ipad geĂ¯nstalleerd en of dat gerelateerd is of niet weet ik niet, maar nu is woning zichtbaar op de Apple tv

Bijdrager
    erwinde

Een iPad kan ook als een hub voor remote Homekit toegang dienen, net als de Apple TV 4. Dus ja, het kan er iets mee te maken hebben.

Toegang tot homekit buitenshuis

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.