2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    rudivd

AppleTV (4) en IPv6 uitzetten

Hallo !

IK heb een (native) IPv6 verbinding (Thanks XS4All), en door mijn router ook netjes v6 op mijn lokale netwerk.

Omdat ik alle verkeer van mijn AppleTV door een VPN tunnel wil sluizen (opgebouwd door mijn router achter de fritzbox) (vooralsnog IPv4 only),wil ik er voor zorgen dat de AppleTV *alleen* IPv4 gebruikt, dan kan ik nl op basis van het IP adres van de ATV (source) routing doen van het verkeer. Nu lijkt het er (erg) op dat, al zie je het niet in de netwerk settings, dat de AppleTV gewoon ook een v6 adres van mijn router accepteert en gebruikt. Als DNS zie ik wel een v6 adres, maar voor de andere info in de network config zie ik dit niet, en kan ik ook geen v6 adres fixed instellen.

Nu de vraag: Als ik het (v4) adres fixed instel op de ATV (dus geen dhcp gebruik), en ook de router, netmask en DNS, is het dan zo dat de ATV IPv4 only is, en dus geen v6 adres accepteert en gebruikt, of wordt er toch onder water een router sollicitation gedaan voor een v6 adres en router die vervolgens ook (of zelfs preferent) gebruikt wordt ??

Is dit tweede het geval dan kan ik nl. niet netjes (op v4) alle traffic door de tunnel jagen, want er is ook nog v6 traffic:-(

Wie weet meer, of heeft “on the wire” gekeken wat er gebeurt ?

Rudi

Bijdrager
    polansky

Kijk eens in je Fritzbox onder: Internet -> Permit Access -> IPV6

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.