13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ardibi

AppleTV 2e generatie en Itunes en filmformaten

Beste OMT’ ers,

Ik heb sinds december een Imac en ben daar bijzonder blij mee. Ik wil nu eigenlijk alleen maar alles van Apple. Misschien overdreven, maar Apple geeft mij vertrouwen. Nu heb ik sinds zaterdag de nieuwe AppleTV aangeschaft via een gerenommeerd bedrijf, maar vanuit Duitsland geïmporteerd. Het werkt fantastisch als je je foto’s vanaf de PC wilt bekijken etc. Eigenlijk wil ik de Appletv gebruiken om gedownloade films te streamen vanaf de pc naar de Appletv. Nu kom ik erachter (dom wellicht) dat Itunes geen avi. mkv bestanden etc. ondersteund en dat je deze moet converteren naar mov of mp4. Dat heb ik gedaan, maar nu ondervind ik ongelooflijk veel kwaliteit aan beeldverlies. Wat is hier aan te doen? Of heeft iemand tip in welk formaat ik moet downloaden? Ik ben een 50+er en wat dit aangaat een dummie.

Vast mijn hartelijke dank voor diegene(n) die mij op weg willen helpen of de gouden tip hebben.

Ardibi

Bijdrager
    fatboysmart

Hallo Ardibi,

Misschien is de kwaliteit van de originele filmpjes (voor conversie) al niet geweldig, en valt het alleen meer op als je ze afspeelt op een grote LCD/Plasma TV.

Wat ook zou kunnen is dat er ergens in de conversie iets niet goed gaat.

Ik zag laatst dit artikel op iPhoneclub over een conversieprogramma dat me erg gebruiksvriendelijk lijkt. Misschien een idee om dat eens uit te proberen. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee.

http://www.iphoneclub.nl/107921/media-omzetter-makkelijk-filmpjes-converteren-voor-de-iphone-mac/

Hier de rechtstreekse link om het programma te downloaden…

http://media-converter.sourceforge.net/

Overigens begrijp ik prima dat je alles van Apple wilt… dat heb ik ook:-)
    (geen gezeur, het werkt gewoon… meestal)

Bijdrager
    Pieterr

Misschien heb je iets aan deze programma’s:

VideoDrive

movie2itunes

Daarmee kun je films afspelen in iTunes (en streamen naar je AppleTV) zonder ze te hoeven converteren.

Unlock your videos
    Unlock your video collection by putting your videos in iTunes. VideoDrive supports all current video formats (including AVI, MKV, WMV, FLV, MPG, MP4, OGG, etc), and does not require lengthy video conversions. Videos are added quickly and easily with one click.

Maximum flexibility
    Nine import methods to take full control over your video collection. Put your videos in the iTunes media folder or organize them on an external disk or folder. Watch your videos right in iTunes or Front Row or sync and stream them to AppleTV, iPad, iPod or iPhone.

Play non-.mp4/.m4v videos in iTunes with Movie2iTunes.

Bijdrager
    KarelWillem

De vraag is allereerst: hoe converteer je (en waarmee?).

Ik gebruik vrijwel overal Handbrake voor: http://handbrake.fr/

Dat programma herkent bijna elk videoformaat en er zit keurig een preset in voor de Apple TV 2.

Verder:
    Vrijwel alles wat je aan films download zal .avi, .mkv of een ander ‘niet-iTunes-vriendelijk’ formaat zijn.
    Daar ontkom je niet aan.

Mocht je nu al in het bezit zijn van een iPad of iPhone (maar dat zal wel niet?), dan kun je ZumoCast gebruiken, en alle soorten films rechtstreeks naar de Apple TV sturen via de iPad of iPhone.
    Zonder converteren wel te verstaan.

Bijdrager
    KarelWillem
    Pieterr op 21 maart 2011

Misschien heb je iets aan deze programma\’s:
    movie2itunes

In dit geval zijn ze niet op de Apple TV zichtbaar.

Bijdrager
    Pieterr

@KW: Heb jij al ervaring met VideoDrive icm AppleTV?

(Ik moet nog een AppleTV in huis halen)

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, VideoDrive ga ik nu even proberen.

edit:
    ——–
    Oké. Gauw klaar er mee.

VideoDrive converteert de films gewoon. Niets meer en niets minder.
    Dat voegt weinig toe aan het gebruik van Handbrake of een andere converter.

Voor afspelen in iTunes is dat converteren niet nodig, maar wil je het op de Apple TV kijken, dan wordt er dus gewoon een conversie-slag gedaan.

Beetje flauw dus.:lol:

Bijdrager
    johnkeates

Dat komt door dat de Apple TV een hardware decoder zou moeten hebben die dus alleen hardware-decodable formaten slikt;)

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe het komt maakt niet zo veel uit.

Ik kan bijvoorbeeld wel gewoon avi’s e.d. via ZumoCast en iPad naar de Apple TV sturen.
    Dus dan kan een app op de Mac die codering ook wel in real-time doen.

Dit systeem slaat in ieder geval nergens op.

Bijdrager
    exilim

Dag Ardibi,

Als ik je een tip mag geven, dan is het om uit te zoeken hoe je je ATv kunt jailbreaken en dan Plex of xbmc kunt installeren. Dan hoef je niets meer om te zetten naar andere bestandsformaten.

Deze twee bestanden kunnen alle bestandstypen aan.

Hier wat meer info:
    http://www.youtube.com/v/jHL-0i42UUU

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1076769

Wellicht heb je hier iets aan!

gr. Bob

Bijdrager
    kermit

heb nog een oude xbox staan ie is gehack met ingeboude HD en XBMC. Ik herinner me dat ik daar via het netwerk gewoon mijn films mee kon afspelen vanop een HD die aan mijn mac hing. Via SMB was de schijf geshared.

Ik ben dan verhuisd en had geen netwerk verbinding meer in de woonkamer.

Maar eigenlijk lijkt het me een goed idee om deze xbox weer van onder het stof te halen. Alleen er is geen ingebouwde WIFI.

Heeft iemand ervaring met zo een UTP-naar-WIFI-dingetje om alsnog in het netwerk te geraken?

Bijdrager
    johnkeates

Had je 21 uur geleden niks beters te doen dan een topic van maart ophalen?

Bijdrager
    TheBigZ

Hij kwaakt ook een beetje in de verkeerde vijver…

Lijkt (naast Garmisch) de nieuwjaarssport te zijn, topicje kicken…

KPN Experia Box en Apple?!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.