26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:

Bijdrager
    Grupello

Appletv

In mijn living heb ik aan mijn tv Apple TV aangesloten, 2de generatie.
    Nu heb ik perfecte verbinding met de Apple store maar niet met mijn iPad, ik zou nml. Stievie willen streamen naar mijn TV.
    Onder “computers” verschijnt niets.
    De internetaansluiting gebeurt via Devolo dLAN 200 AVmini
    Kan iemand mijn helpen ?

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Welke iPad heb je? (niet alle apparaten worden ondersteund)

En Airplay moet je inschakelen via controlcentrum (ios7) en 2 keer klikken op de homeknop (ios6)

Bijdrager
    wannesschyvinck

Gewoon je apple tv aanzetten en naar stevie gaan en op het ” tv teken” drukken

Bijdrager
    Grupello

Ik heb een zeer recente iPad mini met Retina display.
    Probleem is dat de iPad de Apple TV niet vindt…

Bijdrager
    ThomasvHesteren

@grupello

Wanneer je op je ipad zit, veeg je van onder naar boven, zodat het onderste commandscreen omhoog komt. Hierbij staat airplay. Klik op airplay en selecteer je apple TV.

Hierna kun je je film/audio materiaal afspelen op uw apple tv zoals stevie.

Bijdrager
    Grupello
    ThomasvHesteren op 06 februari 2014

@Grupello

Wanneer je op je ipad zit, veeg je van onder naar boven, zodat het onderste commandscreen omhoog komt. Hierbij staat airplay. Klik op airplay en selecteer je apple TV.

Hierna kun je je film/audio materiaal afspelen op uw apple tv zoals stevie.

Dat is nu juist het probleem de ipad vindt de apple tv niet !!!!

Bijdrager
    MacBeer2

Zit de iPad wel op hetzelfde WiFi netwerk waar de Apple TV op zit?

Bijdrager
    Grupello
    MacBeer2 op 06 februari 2014

Zit de iPad wel op hetzelfde WiFi netwerk waar de Apple TV op zit?

Wel… ondertussen heb ik de kabelverbinding afgebroken en via WiFi een verbinding gemaakt en…
    het is gelukt !

Ik zou liever via een kabel werken, maar dat gaat dus blijkbaar niet, jammer…

Bijdrager
    Beech

Heb je de Apple TV bedraad aangesloten op je Devolo ?

Bijdrager
    Grupello
    Beech op 06 februari 2014

Heb je de Apple TV bedraad aangesloten op je Devolo ?

Ja, dit was het probleem blijkbaar…

Bijdrager
    Grupello

Ik zou liever Apple TV via een bedraad netwerk aansluiten maar vindt mijn iPad Apple TV niet. Hoe los ik dit op ?

Bijdrager
    ThomasvHesteren

hmm, dat is erg raar.
    wanneer de ATV is aangesloten op je bedraad netwerk,
    zie je hem dan wel staan wanneer je op de router/modem inlogd?

Bijdrager
    Beech

Maar dan heb je de zaak niet goed geïnstalleerd. Hier heb je misschien iets aan.

Bijdrager
    Grupello
    Beech op 06 februari 2014

Maar dan heb je de zaak niet goed geïnstalleerd. Hier heb je misschien iets aan.

Blijkbaar moet het wel goed geïnstalleerd zijn vermits ik kan inloggen in mijn iTunes account.

Bijdrager
    SunKeeper

Over welke router gaat het hier?

Daar gaat het volgens mij fout, het bedrade deel van het netwerk zit namelijk niet gekoppeld met het draadloze deel. Daarom vindt je de Apple TV niet bedraad.

NB die kabeltjes hebben stekkertjes die je eruit kan halen. Kabel afbreken is wel wat onnodig.

Bijdrager
    Grupello
    SunKeeper op 06 februari 2014

Over welke router gaat het hier?

Daar gaat het volgens mij fout, het bedrade deel van het netwerk zit namelijk niet gekoppeld met het draadloze deel. Daarom vindt je de Apple TV niet bedraad.

NB die kabeltjes hebben stekkertjes die je eruit kan halen. Kabel afbreken is wel wat onnodig.

De Devolo is aangesloten op de modem van Telenet en daar zal het probleem zitten ttz niet op mijn bedraad netwerk. Hoe los ik dat op ?

Bijdrager
    Grupello
    Grupello op 06 februari 2014

Uiteraard heb ik de stekker eruit gehaald…

Bijdrager
    SunKeeper

Welke zet er een draadloos netwerk op? De AirPort of de Cisco?

Waarschijnlijk verbind je draadloos met de ene en sluit je het kabeltje aan op de andere. Met eventueel verkeerde instellingen gaat het dan de mist in.

Bijdrager
    Grupello

Welke zet er een draadloos netwerk op? De AirPort of de Cisco?

Waarschijnlijk verbind je draadloos met de ene en sluit je het kabeltje aan op de andere. Met eventueel verkeerde instellingen gaat het dan de mist in.

Het kabeltje wordt aangesloten rechtstreeks op de internet modem van Telenet.
    Cisco

Bijdrager
    tinus_omt

Als je Apple TV op een ander subnet is aangesloten dan je iPad (bijvoorbeeld je Apple TV bedraad en je iPad draadloos) dan kan je iPad hem niet vinden. Dat komt omdat de service die er voor zorgt dat de namen verschijnen op je iPad alleen maar binnen ├ę├ęn subnet werken.

Als je een linux machine hebt die op allebei de netwerken zit kun je met avahi de namen doorverwijzen tussen de netwerken. Die feature heet ‘reflector’. Helaas denk ik niet dat de software die je op Mac OS X gebruikt (bonjour) dat kan.

Er is ook nog een andere manier als je je eigen DNS en DHCP server gebruikt maar dat is behoorlijk ingewikkeld.

Kan de Apple TV niet tegelijk op het bedrade en het draadloze netwerk zitten? Dan is je probleem ook opgelost en dat is veel gemakkelijker.

Bijdrager
    Grupello
    tinus_omt op 07 februari 2014

Kan de Apple TV niet tegelijk op het bedrade en het draadloze netwerk zitten? Dan is je probleem ook opgelost en dat is veel gemakkelijker.

Neen, ’t is ofwel het een of het ander met voorrang aan een ethernet verbinding.
    Jammer !

Bijdrager
    KarelWillem

Eh, ja. Eigenlijk wel dus.

Onze Apple TV is bedraad aangesloten. Alles vanaf de Mac gaat er met ethernet heen, alles vanaf het Internet ook.

Maar vanzelfsprekend kunnen de iDevices ook nog naar de Apple TV streamen.
    En aangezien die niet aan een draadje hangen, zit de Apple TV daarvoor ook in het draadloze netwerk.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik volg het ook niet helemaal waarom daar een probleem ontstaat.

Enige wat ik mij kan bedenken dat de Cisco roet in het netwerk gooit. Dat is volgens mij het enige verschil tussen het netwerk van de TS en de netwerken van anderen.

Zelf kan ik mijn Apple TV3 (draadloos) ook zowel met apparaten op Wi-Fi als Ethernet benaderen. AirPort Extreme als hoofdrouter, verder geen andere routers aanwezig. (behalve een Express, maar die breidt het netwerk uit)

Bijdrager
    Grupello
    SunKeeper op 07 februari 2014

Ik volg het ook niet helemaal waarom daar een probleem ontstaat.

Misschien samenvatten, want ik denk dat ik het probleem nu ken :

Als ik Apple TV in mijn TV-kast aansluit via een Ethernet kabel aangesloten op een Devolo unit is die rechtstreeks verbonden met met mijn Telenet modem.

De Cisco router regelt mijn WiFi. Dus als Apple TV gebruik zonder Ethernetkabel, met WiFi dus, dan zit mijn Apple TV om mijn WiFi net. Via deze Wifi krijgt mij iPad dan verbinding met mijn WiFi…

Bijdrager
    tinus_omt

Er zijn twee verschillende manieren om je draadloze access point in te stellen:

– Als bridge, dan heb je 1 subnet waar je draadloze en bedrade apparaten in zitten
    – Als router, dan heb je 2 subnetten, 1 met je draadloze apparaten en 1 met je bedrade apparaten

Dat kan natuurlijk het verschil zijn tussen de netwerken van KarelWillem en Grupello. Als je je acces point instelt als bridge krijg je deze problemen helemaal niet.

Bijdrager
    Link

Volgens mij heel simpel op te lossen zonder in je netwerkinstellingen te hoeven wijzigen. Druk de netwerkkabel van de apple tv in je Cisco router op een lan poort, start dan even de apple tv opnieuw op en dan zal je Appletv op hetzelfde netwerk als de wifi zitten.

Wat Tinus schrijft zal waarschijnlijk t probleem zijn, maar volgens mij kan je t zo simpel oplossen zonder in de settings te hoeven wijzigen

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.