16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    crazy ivan

appletje shift vier

Wanneer ik met command shift 4 een gedeelte van mijn scherm capture wordt er een document op mijn desktop gezet. Dit document (een plaatje – Duh) is een PDF bestand. bestaat de mogelijkheid om deze functie om te zeten zodat het een jpg wordt.

(Tuurlijk, legio programma’s om ’t bestand te converteren, maar het gaat hier om gebruikers gemak)

Dus: Hoe zorg ik ervoor dat wanneer ik de functie [command-shift-4] gebruik er een jpg op m’n desktop komt i.pv. een PDF-je.

Cheers.

Bijdrager
    michelvdb

Open die pdf met Voorvertoning > Archief > Exporteer… > JPG of wat ook.

Bijdrager
    2manydjs

Ik ken het programma niet, maar je kan misschien een ander capture programma proberen zoals Snapz pro x.

Succes

Bijdrager
    crazy ivan
    ”2manydjs”

Ik ken het programma niet, maar je kan misschien een ander capture programma proberen zoals Snapz pro x.

Succes

Kan ik Snapz pro X ergens verkrijgen? Is er een sneltoets te programmeren of moet ik iedere keer het programma-tje openen?

ps converteren is het probleem niet, ik wil een 1-stap-snel-thuis oplossing…

Bijdrager
    Marc

Snapz is NIET gratis en is te vinden bij versiontracker. Snapz kan je behandelen via shortcut, dock en via scriptmenu. je kan eender welk eidnproduct realiseren, jpeg, tiff, pdf…..

Bijdrager
    Walkingfingers

dit http://www.yellowmug.com/snapndrag/ is ook een hele fijne!

Bijdrager
    Melody

Nix Plaatje…

Wel Leuk Geluidje…:D

Bijdrager
    maceddy

Je kon dat vroeger (10.1) aanpassen met ‘TinkerTool’.

Ik heb net in mijn TT gekeken (niet de auto helaas:P ) maar daar is die optie uitgeschakeld….

Bijdrager
    Melody

“t Is Het Geluidje Van Een Foto-Toestel…
    Volgens Mijn Kan Je Dan Een “Fotootje” Maken Van Je Scherm En Dan Printen… Vraag Me Niet Waar Je “M Dan Kan Vinden…

maceddy…? Tijd Voor Een Nieuw Fotootje Toch?:D

Bijdrager
    maceddy

Bij mij kwakt ie de ‘SchermSchoten’ op het Bureaublad neer…

En ja, ik moet een nieuwe foto, maar k heb der geen.
    En das met mijn hoofd niet zo makkelijk:P

p.s. dat hoofdletters bij elk nieuw woord is IRRItant vind ik…

Bijdrager
    Melody
    ”maceddy”

Bij mij kwakt ie de ‘SchermSchoten’ op het Bureaublad neer…

En ja, ik moet een nieuwe foto, maar k heb der geen.
    En das met mijn hoofd niet zo makkelijk:P

p.s. dat hoofdletters bij elk nieuw woord is IRRItant vind ik…

Owwwwww…. En Ik Maar Denken Dat Je Die Smilie Nadeed….:P

Welnee Joh… Leuk Toch…. Me Hoofdletters… :evil:

Bijdrager
    Ruben
    ”maceddy”

Je kon dat vroeger (10.1) aanpassen met ‘TinkerTool’.

Ik heb net in mijn TT gekeken (niet de auto helaas:P ) maar daar is die optie uitgeschakeld….

Ik heb inderdaad ook lange tijd gezocht naar een mogelijkheid of programma om er standaard JPG van te maken. Blijkt niet zo makkelijk te zijn, want tot dusver inderdaad niets gevonden wat dit kan bij OS X na 10.1.

Tegenwoordig gebruik ik SnapNDrag maar. Daarmee kun je wel direct naar JPG snappen en de gegenereerde thumbnail ook direct naar de “plaats van bestemming” slepen, bijvoorbeeld een e-mail.

Bijdrager
    Deskman

Je hebt nog een programma op je Mac staan: Grab. (in utilities / hulpprogrammas. Ik weet de NL naam niet) Dat kan wat meer en laat je de keus hoe het beeld moet worden opgeslagen.

Ik heb ook ergens gelezen dat je OSX kunt dwingen de screenshots als JPG weg te zetten, maar kan het nergens meer vinden. Volgens mij moet je ergens in de wortels van het systeem gaan knutselen. Ik kom het wel weer eens tegen, maar wanneer…

Bijdrager
    Ruben
    ”Deskman”

Je hebt nog een programma op je Mac staan: Grab.

Volgens mij is Grab juist het programma dat gebruikt wordt met Shift-Appeltje-4 etc… En dat je het OS kon forceren deze als JPG op te slaan was “verleden tijd” na 10.2… helaas…:-(

Bijdrager
    Deskman

Nee, Grab is wel degelijk een ander programma, maar ik wordt er niet echt warm van. Het schrijft standaard weg in TIF. Weet iemand of dit of com-shift-4 in Panther al wat meer mogelijheden biedt??

Bijdrager
    michelvdb
    ”michelvdb”

Open die pdf met Voorvertoning (Preview) > Archief > Exporteer… > als JPG of wat ook.

bump

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.