1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    walterb

Appletalk server ineens weg

Op de zaak hier hebben we een grote win2003 server draaien, daarop staan drie gedeelde volumes. We loggen hiermee in via appletalk, als ik via smb/cifs inlog worden bestanden ineens niet meer herkend, quarkbestanden krijgen een terminal icoon en dergelijke. Met afp gaat het verder prima, tot gisteren, ineens was een van de volumes niet mee op het buroblad te krijgen bij onze twee osx werkstations (de os9 collega kon nu eens lachen). De twee andere volumes kwamen wel op het scherm. Na permissies herstellen, DS_store wissen, voorkeuren weggooien was het nog niet goed. Uiteindelijk kreeg ik het volume weer in beeld, hoe weet ik nog steeds niet. Mijn collega heeft hem nog niet en logt nu in via smb, met alle narigheid van verkeerde bestandsnamen, programma’s en dergelijke.
    Als ik herstart op de mac met een andere partitie, ook 10.3.8, is alles wel weer goed, dus het vermoeden blijft dat er ergens iets corrupt is geworden (hoewel dat bij 2 computers tegelijk wel bizar is)
    De server blijft verder ongemoeid en geeft geen enkel probleem, dus het zit hoogstwaarschijnlijk aan de mac-zijde… iemand suggesties?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.