4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    zebigbos

Appletalk onder OS X (met Linux…) – Inloggen op AFP server wil niet

Misschien is iemand anders er tegenaan gelopen en heeft een oplossing bedacht: ik heb hier een Linux server staan die ook AppleTalk server is. Onder OS 9 is dat ook een hele goede oplossing. Is zelfs ook veel sneller (3 keer vaak) dan een andere mac. Maar… Onder OS X is diezelfde server welsiwaar zichtbaar maar niet benaderbaar. Bij inloggen stops het met:

No File Services are available at the URL afp:/at/… (Server returned error -5002)

Tja, ik heb geen idee wat te doen. Ik kan nu onder Classic via de Chooser wel inloggen, en dat werkt ook redelijk, maar niet 100% instabiel.

Wie kan helpen?

Bijdrager
    Zout

Maak er gewoon een FTP server van, dan is ie voor alles en iedereen benaderbaar

Bijdrager
    zebigbos

[quote1:post_uid0=”Zout”]Maak er gewoon een FTP server van, dan is ie voor alles en iedereen benaderbaar[/quote1:post_uid0]
    Dag Zout,

Dank, maar dat is-ie al. Dat is ook niet het probleem. Als Linux als AFP server staat ingesteld gedraagt-ie zich als een Mac, en dat is voor andere gebruikers wel zo fijn. Het kan anders, maar ik wil per se die functionaliteit.

Bijdrager
    Zout

OS X werkt via Appleshare over TCP/IP misschien heb je dat niet aan staan op je linux bak, anders moet je misschien in Systeemvoorkeuren bij netwerken even de ouderwetse appletalk aanzetten.:)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.