30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:
    Bijdrager
    reporterdavid

Applesfeer in nieuwe huis

Hallo allemaal,

Vanaf November ga ik (op mezelf) wonen in Ridderkerk en ik zou daar graag een beetje de sfeer willen maken die je ook in Applewinkels vind. Maar wat is belangrijk om je huis zo apple-minded mogelijk te maken. Welke bank kan je gebruiken. Welke tafel kan je het beste nemen; een houten of toch een witte?

De muren worden in ieder geval al wit

Mvg.

David

Bijdrager
    Brombeer

Google eens op ‘arrestantenverblijf’ en ‘Jan des Bouvrie’
    Dan moet je toch een heel eind komen.

Inactief
    Anoniem

Sla eens een IKEA-catalogus open, zou ik zeggen…;)

Genoeg pagina’s waar Macjes te vinden zijn.

Bijdrager
    Koning Frank

;'(

Bijdrager
    hifi

Werken met volhout, glas en aluminium. Mooie stalen buisstoelen zoals die gemaakt werden door rietveld, breuer. Tafels die er strak uitzien en een zekere massa en volume hebben.

Bijdrager
    Afroman

Leolux, Interstar, Jori en ligne Roset.

Ver boven je budget waarschijnlijk maar tweedehands/derdehands nog misschien enigzins betaalbaar.

Bijdrager
    PvdO

Strak houden dus. Kan voor niet al te veel geld bij de IKEA.

Bijdrager
    reporterdavid

Bedankt:) ikea was ook al mijn idee , maar wat voor soort kast zal ik nemen?

Bijdrager
    Brombeer

Wat Apple van de rest onderscheidt, is dat het net dat tikkeltje beter en mooier afgewerkt is.
    Qua meubilair zou ik dan toch eerder bij Lundia kijken dan bij iKea.

Bijdrager
    nervus

Strak? Betaalbaar? Hm.. KewLox??

Bijdrager
    reporterdavid

Ik heb niet al te veel te besteden, maar dat meubilair bij de Lundia ziet er goed uit.
    Ik krijg niet zon gek grote kamer. De ene wand van de woonkamer is ongeveer 600cm bij 600cm. Maar waar de deur van de woonkamer zit heb ik nog 400cm over (naar het raam toe) .

Ik hoorde van koen (van omt ja:) ) al een paar tips : less is more en ik kon beter voor een houten tafel gaan dan een witte applestore tafel. Het hoeft niet perse een apple store als uitstraling te hebben maar wel een beetje een Apple sfeer, vandaar dat ik de Apple store koos. Die vind ik zelf wel errug mooi:)

Bijdrager
    iHam

Ik weet niet of jij het weet, maar sommige leden hebben zelfgemaakte Apple lampen gemaakt. Kijk maar eens rond, er zitten leuke dingen tussen.

Bijdrager
    reporterdavid

Ik heb ze nog niet gezien:) Ik weet WEL al dat mijn muren wit worden, en ik een grijze chaise longue wil halen, zon hoekbank dus;) ik zit ook te denken aan een wit tvmeubel, de tv heb ik al en die word zwart.

Bijdrager
    Brombeer
    Bijdrager
    reporterdavid

Zoals je zelf al zegt… zonder die katten graag:P
    En het staat wel een beetje “ahum” rommelig!

Bijdrager
    Brombeer

Een chaise longue is geen hoekbank en een hoekbank is geen chaise longue. Ook niet als de winkel geen betere naam ervoor weet te vinden.

Als je voor woonglossyclean gaat, beperk je je per beschikbare tien vierkante meter tot maximaal een half meubelstuk. Maak een dubbele wand waar minimaal een halve meter bergruimte achter zit en flikker daar je hele hebben en houden tussen. Zolang het maar uit het zicht is.
    Slapen doe je bij je vriendin, de krant lezen, eten en drinken in de kroeg en thuiswerken in een trendy grand café. Want bij jou thuis is alles diesain en mag het niet te vol worden. Eigenlijk ben jij daar ook teveel.

Als je nog van plan bent in je kamer te leven, dan is enige rommel onvermijdelijk. Of leg jij je vuile was netjes opgevouwen in de Le Corbusier-wasmand? Er komt een moment dat je blij bent als er in je huis een vlekkenboek, waarin staat hoe je die gemorste rode wijn het beste uit je bank krijgt, rondslingert.

Bijdrager
    BJVR

Haha,:lol:

Het is je eerste eigen stekje.. Dan moet het vol staan met rommel die andere niet meer willen en geen Apple feeling!

Maar de MALM (wit) is de IKEA versie die het dichts bij het strakke Apple feeling komt.

Gaat je veel geld kosten om alles nieuw te kopen , ik zou echt met oude zooi beginnen en dan elke maand of om de twee maanden iets nieuws kopen das veel leuker, nu koopt je alles nieuw in één keer en na een maand of twee is alles standaard. Zelfde gevoel bij het kopen van een nieuwe iPhone, eerst kun je hem niet loslaten en na een maandje of twee is het niet meer dan een gewone telefoon.
    Plus als je één kamer met IKEA producten in elkaar hebt gezet dan ben je het wel beu, dan wil je niet nog eens 25 dozen openen om dingen in elkaar te zetten (mist het je werk is) daarom kun je dat ook beter spreiden over een langere periode.

Wil je dan toch alles in één keer nieuw kopen bij IKEA dan zou ik even naar de IKEA Hyves gaan en kijken of er nog een single IKEA muts bij je in de buurt woont.:evil: (zo sexy vrouwen in geel, blauw of *wit)

Een beetje daten, is altijd leuk.. maar als het je ook nog eens minimaal 30% korting kan opleveren dan zijn die afspraakjes dubbel zo leuk!
    En als je een slimme muts date dan weet ze hoe je tot 90% korting krijgt:razz:

* Die in het wit gekleed zijn het handigst, (creatieve opleiding) en die kunnen je denk ik het beste helpen bij je Apple feeling interieur! Dus vraag op de eerste date altijd welke kleur trui ze dragen haha.

(Auww ik ben gemeen en maak natuurlijk maar een grapje)

Bijdrager
    reporterdavid

Ja op dit moment ben ik echt op zoek naar een bank, das een van de weinige dingen die ik nog mis. Het maakt mij eigenlijk weinig uit of het een hoekbank is of een gewone bank, zolang het maar bij het (witte) behang past.
    Zo’n Malm had ik zaterdag ook al gezien in de Ikea. Alleen nog even kijken welke kast het word.

De TV word zwart , zo is zeker, want die heb ik al:D

Bijdrager
    Brombeer

Wat zwart is, kun je verven. Ik heb in de jaren tachtig van dat oude zwartwit-teeveetje van mijn ouders de notenhouten finish ook overgeschilderd zodat het een Mondriaan werd. Helaas hield die Hemaverf het niet al die verhuissessies vol.

Bijdrager
    reporterdavid

Ik heb voor een bank maar €500 te besteden. Dit is niet erg veel. Waar hebben jullie je bank vandaan?

Ik zit te twijfelen tussen Jysk, leen bakker, Haco en seats and sofas.

Woon in Rotterdam , ik ga naar ridderkerk:)

Bijdrager
    Hostyle

Seats & Sofa’s schijnt niet al te best te zijn op servicegebied. Jysk en Haco zeggen mij niks en LeenBakker vind ik een twijfelgeval… de Xenos van de meubelwereld.

Wat dacht je van de IKEA Kivik 3-zitsbank? Redelijk strak, wit en onder de € 500,-.

ETA: wit voor een bank is trouwens misschien niet de beste keus. Ga voor een donkere kleur, bijvoorbeeld muisgrijs of zwart. Zo’n witte bank met een ketchup- dan wel wijnvlek erin is natuurlijk geen porum in een Apple-minded omgeving :sarcastic:

Bijdrager
    Brombeer

Hoe lang moet die bank meegaan?
    Indien het langer is dan een feestweekend, vallen Leenbakker en S&S al af. Die andere twee winkels ken ik niet.
    Maar om in termen van design op Jonathan Ive-niveau te blijven: voor die vijf meier heb je dan net een voetenbankje. Je zult dus, net als in de Applewinkel, moeten blijven staan.

Toch is er hoop: zolang de rest lekker strak is, kun je dat strakke onderstrepen door er juist een vintagebankje van de kringloop neer te zetten.

Bijdrager
    Hostyle

Ja… maar dat zie je toch ook niet in een Apple store :angry:

Dit is dus die IKEA bank:

Wit.

Donkergrijs.

Bijdrager
    Brombeer

Kun je niet gewoon een stapel zwarte coltruien ergens neergooien en doen alsof het een fatboy is?

Bijdrager
    Hostyle

Steve een fatboy?:eek: Heb je dat gratenpakhuis gezien?

Bijdrager
    reporterdavid

NOU! Die Ikea bank heeft wel wat:) Alleen zou ik dan denk ik beter voor zwart gaan omdat wit tegenover wit niet zo heel mooi staat denk ik… mijn hele woonkamer is wit (behang)

Bijdrager
    Hostyle

Zwart hebben ze niet…

Bijdrager
    Brombeer

Gitzwart is net zo besmettelijk als krijtwit.
    Die hippies met hun jaren zeventig beige waren zo stom nog niet…

Bijdrager
    reporterdavid

Ik bedoel dat kleurtje hierboven. Welke kleur matched het beste met wit? grijs ofzo?

Bijdrager
    Brombeer

Ossebloedrood is wel zo dramatisch. Of leef je liever in een zwartwitfilm?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.