8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    TBITW

ApplescriptObjc Sheets

Hallo iedereen!

ik probeer een progammatje te maken en daarvoor heb ik een sheet window nodig,
    ik heb op macscripter al gezocht maar kennelijk snapt iedereen al veel meer van sheets dan ik..
    en elke keer dat ik registreer op macscripter word ik na 1 uur geband, terwijl ik niks heb gedaan.

Maar in iedergeval;
    ik gebruik deze code die de window syncpanel als sheet over de window openWindow zou moeten renderen:
    scpanel’s beginSheet_modalForWindow_modalDelegate_didEndSelector_contextInfo_(scpanel, openWindow, me, missing value, missing value)

(de code staat in ‘OnapplicationWillFinishLaunching (ofso)’ staat)

De applicatie built goed maar zodra hij start krijg ik in xcode deze foutmeldingen:

2011-10-17 23:29:54.833 SynC2USBV2[1042:707]
    *** -[AppDelegate beginSheet:modalForWindow:modalDelegate:didEndSelector:contextInfo:]: unrecognized selector sent to object <AppDelegate @0x4008439c0: OSAID(4)>

2011-10-17 23:29:54.884 SynC2USBV2[1042:707]
    *** -[AppDelegate applicationWillFinishLaunching:]: *** -[AppDelegate beginSheet:modalForWindow:modalDelegate:didEndSelector:contextInfo:]: unrecognized selector sent to object <AppDelegate @0x4008439c0: OSAID(4)> (error -10000)

als iemand mij kan helpen zal ik erg blij zijn!

Alvast bedank!

— TBITW —

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Voor zover ik weet bepaalt de NSApplication modal windows (nu ff niet achter machine met xcode en ASOC).

dus zou het moeten zin

<br />
    NSApp's beginSheet_modalForWindow_modalDelegate_didEndSelector_contextInfo_(scpanel, openWindow, me, missing value, missing value)<br />

Bijdrager
    TBITW

ik zal het meteen proberen!

Bijdrager
    TBITW

ik krijg deze foutmelding:

2011-10-18 13:02:59.540 SynC2USBV2[1769:707]
    *** -[AppDelegate applicationWillFinishLaunching:]: The variable NSapp is not defined. (error -2753)

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

het is NSApp niet NSapp.

Bijdrager
    TBITW

Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding maar dan met een hoofdletter..

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

mmmm… komt waarschijnlijk omdat je buiten current application aan het schrijven bent, zoals bijvoorbeeld in de application delegate. Je moet hier dan uitstappen (naar het root object) om daar de globale NSApp te kunnen vinden. Plaats dan current application’s voor NSApp.

<br />
    current application's NSApp's beginSheet_modalForWindow_modalDelegate_didEndSelector_contextInfo_(scpanel, openWindow, me, missing value, missing value)<br />

Bijdrager
    TBITW

Dankjewel! het werkt!
    ik had veel eerder naar omt moeten gaan!

nu kan ik eindelijk verder gaan met de rest van mijn programma!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.