5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

[Applescript]Nibs laden

Ik heb een vrij groot programma geschreven waar ik al heel lang mee bezig ben. echter het probleem is dat ik door de bomen het bos bijna niet meer zie qua bestanden. heel veel text, applescript bestanden afbeeldingen en geluiden.

Wat ik nu al heb gemaakt is dan wanneer iemand inlogt in mijn applicaties wordt aan de hand van de privileges die deze persoon heeft de juiste subscript’s geladen (zodat ik alles een beetje gegroepeerd heb).

Mijn interface is net zoiets als mail alleen in plaats van postbussen staan nu alle voorziening waar een gebruiker toegang toe heeft in deze kolom. Hiernaast staat een tab view die gelinked is met de table view (navidatie kolom)

Wat ik nu eigenlijk graag wil is dat ik voor elke view of iedere voorziening een apart project kan aanmaken in xcode en in mijn cvs plaatsen en wanneer alles klaar is dan de applescript’s en de nibs in mijn hoofd applicatie laden. Als er dan iets wijzigingen zijn in het project dat is dit vrij eenvoudig te programmeren. omdat je met allemaal kleine projectjes werkt. Nu klinkt dit op zich niet erg moeilijk maar ik heb geen idee hoe ik binnen 1 window verschillende nibs kan laden als je snapt wat ik bedoel. de examples die ik tot nu toe alleen maar heb gevonden zijn namelijk panels of windows die geladen worden maar geen aparte view die geladen wordt.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen maken wat ik precies bedoel.

Bijdrager
    BIT

Volgens mij moet jij Objective-C gaan doen :?.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Kan dit wel met Objective-C? Wat ik al wel doe is namelijk windows nibs laden. Het programma is inmiddels zo groot geworden dat het namelijk heel veel werk is om dit in objective-C te schrijven. De aanmaakdatum van dit project is namelijk eind 2005 en ik werk ongeveer 20 tot 40 uur per week aan dit programma om even een idee te geven dat het nog weer een jaar zal duren voordat ik mijn code heb omgezet naar objective-C code.

Bijdrager
    Reflex

Niet persé. Dit is afhankelijk van hoe vaardig je bent in Objective-C en hoe goed je de Cocoa (en wellicht Carbon) toolbox kent. Maak je daar goed gebruik van, dan kan het heel tijdsefficient zijn om het geheel te herschrijven.

Wat betreft je vraag: Ja, het is in Obj-C(Cocoa) mogelijk om verschillende nibs met daarin bijvoorbeeld enkel een NSView te laden en te gebruiken in je venster. (Ik maak hier zelf veelvuldig gebruik van, en ik denk vele anderen hier ook wel)

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Oke, dank je wel.

Dan zal ik maar even moeten kijken of ik dit onder de knie kan krijgen.

C kan ik een klein beetje om command line utilities te schrijven voor mijn applescript programma’s omdat Applescript slecht met lijsten overweg kan gaan en C is hier toch heel snel mee. applescript studio kan ik mijzelf toch wel een ervaren programmeur in noemen. object georienteerd ken ik en C dus kom ik al dicht bij Objective-C waardoor het niet zo moeilijk zal zijn:P .

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.