6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dotter

Windows PC op afstand benaderen via Time Capsule

Dag allen. Ik heb onlangs een time capsule gekocht voor thuis mijn internet en bestanden te delen.
    Ik heb ook een applescript gemaakt zodat ik aan mijn bestanden kan als ik niet thuis ben. Nu zou ik graag ook zoiets dergelijks hebben zodat ik dit op een windows pc ook kan.

Hoe doe je zoiets??

Dank bij voorbaat.
    Grtz Dotter

Bijdrager
    Vinhelper

Ik heb helaas geen antwoord op je vraag.

Let er even op dat dit subforum niet het goede is, je had het beter in Internet en Netwerken of Mac OS X kunnen plaatsen.

Nu moet een mod het weer gaan verplaatsen e.d.

Voortaan even op letten!:wink:

Bijdrager
    dotter

Nu je het zegt had ik er beter op moeten letten. Het zal niet meer gebeuren:)

Bijdrager
    lucschram

Dus als ik het goed begrijp heb je een laptop ofzo die je gebruikt als je niet thuis bent om bij ej bestanden te kunnen?

Bijdrager
    dotter

Wel, ik heb een mac maar vele vrienden hebben een laptop met windows.. en ik zou graag mijn bestanden die op mijn time capsule staan delen met mijn vrienden als zij thuis zijn. Dit is een ander internet. met een applescript lukt het wel bij een mac maar een applescript kun je natuurlijk niet openen op windows..

Bijdrager
    lucschram

Ik weet niet precies hoe het zit, maar mijn vader kan op de PC van een vriend kijken want hij (die vriend) heeft op zijn PC veel films staan zodat mijn vader dus gewoon die films van de vriend zijn iMac naar zijn iMac kopiëren. Volgens mij doet hij dit met een FTP programma.

Verder bestaan er ook nog zoiets als teamviewer. Met dat programmaatje kan je op andermans zijn PC kijken. Maar dit is meer voor “hulp op afstand”.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.