2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    dj bazzie wazzie

[applescript studio] nieuwe table column aanmaken

Hoi

Je kent het misschien wel die programma’s die aan de hand van resultaten de hoeveelheid kolommen in een table view bepaald.

Wat ik nu gedaan heb is een verborgen venster aangemaakt met daarin een tabel. Deze tabel heeft allemaal verschillende kolommen als image, text view, buttons, etc… Ik maak een nieuwe kolom aan via call method. De parameter van deze call method moet een NSTableColumn zijn. Aangezien ik geen andere methode kon vinden geef ik de gewenste table column mee van het verborgen venster.

Hier is hoe ik een nieuwe kolom in de tabel aanmaak
    [code:1:61430a5a33]
    call method "addTableColumn:" of (table view "resultaat" of scroll view "resultaat" of window "main") with parameter (table column 1 of table view "template" of scroll view "template" of window "template")[/code:1:61430a5a33]

Ik weet dat dit niet de juiste manier is om te programmeren maar zo kan ik wel kolommen toevoegen. Alleen hierbij heb ik gelijk een beperking. Wanneer ik een kolom toe heb gevoegd kan ik niet meer deze kolom toevoegen (uiteraard). omdat deze kolomen hetzelfde zijn worden de waarden ook gelijk in deze kolomen dus wanneer iemand iets wil typen of clicken in een bepaalde kolom dan wordt dit automatisch ook in de andere kolommen, die gelijk zijn aan deze kolom, gelijk. In principe heb ik nu dus geen nieuwe kolom aangemaakt maar een kolom gedupliceerd

Kan ik dit met een andere call method oplossen of moet dit met Objective-C. Ik heb niet zo heel vele verstand van objective-C maar wat ik wel begrepen had dat ik eigenlijk eerst een nieuwe NSTableColumn moet maken en daarna pas in de table view plaatsen. Het vervelende is dat dit volgens mij niet applescript kan.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Hoi,

Ik heb het al gevonden. Het was toch makkelijker dan ik dacht,

[code:1:2ca148eaa3]
    make new table column at end of table columns of table view tableView with properties {name:"theColumn", identifier:"theColumn"}
    [/code:1:2ca148eaa3]

en we hebben een table column toegevoegd

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.