1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    dj bazzie wazzie

[Applescript studio] image in data cell

Hallo,

Ik heb een probleem met de images in een een image view in een tabel view. De eerste kolom moet aangeven wat de status is van een record in de table view.
    rood = error
    geel = waarschuwing
    groen = oke
    wit = bericht
    Het probleem is namelijk dat wanner ik meerdere malen dezelfde NSImage in de data source plaats dat ik dan zonder enige verklaring krijg dat de call value een NSImage moet zijn. Het gebeurt telkens op een andere regel met andere images. Mijn code is vrij lang dus zal het proberen uit te leggen hoe ik te werk ga

1. programma wordt gestart
    afbeelding worden geladen in een property als NSImage
    data source voor table view wordt aangemaakt

2. eindgebruiker klikt op starten van controle
    elke keer wanner er een log moet worden gestart word een variabele thisImage geladen aan de hand van de status van het bericht. deze NSImage wordt in een nieuwe data row geplaatst. En hier gaat het mis. soms heb ik al honderd regels goed gehad en dan gaat er 1 fout.

wat ik nu als nood oplossing heb gedaan is dat voordat ik een nieuwe data row in de datasource aanmaak de data source van de table view op missing value gezet. Dan wanneer de nieuwe data row volledig is geladen wordt de data source opnieuw in de table view geladen. Nu raad je het misschien al, het wordt een geflikker van heb ik mij jou daar en is niet mooi. Dus is mijn vraag is hier ook een andere manier voor?
    Ik heb geprobeerd te werken met append en met update views maar dit hielp ook niet.

Mijn conclusie was misschien dat de datasource een update doet wanneer ik een nieuwe data row aanmaak en probeerd direct te koppelen aan de table view terwijl er nog geen NSImage view is geladen omdat ik dat pas doe bij het volgende commando regel

alvast bedankt

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.