1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:

Bijdrager
    lord anubis

Applescript – hoe het 'path' vinden naar een mounted share?

Hoe weet ik welk pad gemaakt wordt als ik met applescript een share mount?
    B.v ik heb op een bepaald moment een ‘public’ share van NAS1 welke dan een pad heeft ‘/Volumes/Public’.

Daarna ( of ervoor ) komt er een Applescript geactiveerde mount van NAS2 welke ook een public share heeft en een pad krijgt van ‘/Volumes/Public2’.

Maar hoe weet ik nu hoe het pad betrouwbaar is. Want als er geen ‘/Volumes/Public’ reeds aanwezig is dan heet het pad ‘/Volumes/Public’ ipv ‘Public2’?

Is de enige juiste manier om b.v. van te voren een lijst met ‘disks’ ophalen en dan vergelijken, of is er een betrouwbaarder manier?

Ik gebruik het volgende

on mountAvailable(serverName, shareName)
    	tell application "System Events" to set diskNames to name of every disk
    	if gDebug = true then set theChosenOne to choose from list diskNames
    	if shareName is in diskNames then
    		if gDebug = true then display dialog quoted form of shareName & " is already mounted." & return buttons {"OK"} default button 1
    		log "Share Found"
    	else
    		set mountAddr to "afp://" & serverName & "/" & shareName
    		if gDebug = true then display dialog quoted form of mountAddr buttons {"OK"} default button 1
    		try
    			log "Disk Not Found, mounting now…"
    			set volumeName to POSIX path of ((mount volume mountAddr as user name "admin") as alias)
    		on error
    			if shareName is not in diskNames then
    				log "Disk Not Found"
    				if gDebug = true then display dialog quoted form of shareName & " is failed to mount." & return buttons {"OK"} default button 1
    			end if
    		end try
    	end if	
    end mountAvailable

maar dit is niet betrouwbaar vanwege eerder genoemde redenen.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.