4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dj bazzie wazzie

[applescript] do shell script return waarde

Hallo,

Is er een manier dat je bijvoorbeeld van een commando top, of als je download via curl de output van deze tools pakt? Ik heb in mijn programma een software update van het programma staan. En het wordt gedownload via curl (zodat de eindgebuiker niets ziet). Nu heb ik progres indicator aan staan wanneer het programma wordt gedownload alleen deze staat op indeterminate. ik zou ook graag willen hebben dat er wordt weergegeven hoe ver het is. In de terminal gebeurt dit ook maar applescript (uiteraard) krijgt pas een waarde wanneer het bestand volledig is gedownload. Ik zou het af en mooi vinden dat de eindgebruiker aan de progress indicator kan zien hoever het downloaden is. Is hier een trucje voor?

groetjes bas

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    dj bazzie wazzie

@koen: Het ziet er heel mooi uit en het lijkt net alsof dat is wat ik nodig heb alleen is het nog niet universal. Beetje balen want het leek er echt op dat ik dit nodig had.

iig wel bedankt en ik blijf kijken wanneer het wel universal is.

Inactief
    Anoniem

Je kunt ook zelf de output van ieder command verkrijgen via NSTask en NSPipe objecten. Misschien iets meer werk, maar het gaat prima. Er zijn wel wat voorbeelden online te vinden hoe je dit moet aanpakken. Succes!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.