2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Jpunt

(applescript) Automatisch verplaatsen van bepaalde bestanden

Hey iedereen,

nu ik m’n mac weer heb opgeruimd wil ik het min of meer zo netjes houden. Hiervoor heb ik bijvoorbeeld m’n downloadsmap opgeruimd. Ik gebruik wel eens torrents (nu verder niet van toepassing) en die komen allemaal in die downloadmap. Deze zijn niet nodig om daar te bewaren, maar soms wel handig om nog achter de hand te hebben. Die bewaar ik dus in een apparte map.

Nu is mijn vraag.. is het mogelijk om deze automatisch naar die map te verplaatsen, zodra ze binnen komen? Ik neem aan dat het wel met applescript en mapacties moet kunnen, maar door gebrek aan ervaring en kennis kom ik er niet echt uit. Is hier iemand die me op weg kan helpen?

Alvast bedankt,
    J.

edit:
    ik heb nog even verder gezocht en ik ben tevreden! Ik heb een script gevonden die de extentie .torrent eruit haalt en verplaatst naar de juiste map:) Ik had even het probleem dat ik hem vanuit firefox niet meer kon openen (omdat hij dan al verplaatst is natuurlijk) dus ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om automatisch een alias achter te laten!:)

hier is ie:
    [code:1:513382ac7e]on adding folder items to this_folder after receiving these_items
    set filters to {¬
    {" Torrentfiles", {".torrent"}} ¬
    }
    tell application "Finder"
    repeat with added_file in these_items
    repeat with destinations from 1 to (count of items in filters)
    repeat with strings_to_match from 1 to (count of items in item 2 of item destinations in filters)
    if name of added_file contains (item strings_to_match of item 2 of item destinations of filters) then
    move added_file to folder (item 1 of item destinations of filters) of this_folder
    make alias file to (file added_file in folder " Torrentfiles" in this_folder) at this_folder
    exit repeat
    end if
    end repeat
    end repeat
    end repeat
    end tell
    end adding folder items to[/code:1:513382ac7e]

edit 2: Het alias-gebeuren blijkt toch niet altijd soepel te werken. Iemand een idee?

Bijdrager
    Barabas2005

Even een bump voor deze topic.

Eindelijk heb ik het voor elkaar om mijn Synology NAS te gebruiken voor zowel Timemachine op al mijn Macjes, en … nog leuker … ik heb nu SABnzbd+ op deze NAS geinstalleerd.

Ik heb bovenstaande script gebruikt om alle *.nzb files naar de “NZB”-bin van mijn NAS te transporteren. Dit gaat echter niet helemaal soepel.

Ik gebruik de volgende code voor het verplaatsen van de files:

[code:1:441e79e2ad]move added_file to folder "nzb" of folder "NWSGRPDownload" of disk "downloads"[/code:1:441e79e2ad]

“move” werkt hier echter niet: de file wordt wel naar de “NZB”-bin gekopieerd, maar het origineel blijft staan. Voorlopig heb ik dat verholpen door als volgend commando “delete added_file” te geven. Hoe kan ik het “move” commando wel laten werken?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.