10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Sunnyvon

Apple/MobileMe offline

Gisteren kwam ik er achter dat mijn MobileMe account het niet meer deed. Ik kan mijn account niet meer synchroniseren. Hij geeft dan aan dat mijn wachtwoord mogelijk fout is. Als ik via Safari mijn mail wil kijken wordt de website van MobileMe helemaal niet geladen. Ook de website van Apple zelf wordt niet geladen. Het scherm blijft dan helemaal leeg.
    Ik heb op het forum al gekeken of iemand anders hier last van had, maar ik kon hier niets over vinden. Zijn er anderen die hier last van hebben? Of weet iemand misschien wat ik er zelf aan kan doen?

Alvast bedankt

Moderator
    Strifer

Ik kan in ieder geval melden dat mijn account op dit moment gewoon werkt en ik kon ook via de website inloggen op MobileMe.

Is er onlangs iets veranderd in je verbinding met internet? Nieuwe provider ofzo?

Bijdrager
    gipsman

Had ook wat problemen met MobileMe en Support (traag of onbereikbaar), met sommige sites zoals onemorething ook trouwens, maar op het eerste gezicht lijkt alles nu opgelost.

Bijdrager
    Sunnyvon
    Strifer op 11 januari 2011

Ik kan in ieder geval melden dat mijn account op dit moment gewoon werkt en ik kon ook via de website inloggen op MobileMe.

Is er onlangs iets veranderd in je verbinding met internet? Nieuwe provider ofzo?

Ik zit tegenwoordig wel op een ander netwerk inderdaad. Maar het zo raar dat alle andere sites het wel doen, alleen MobileMe en Apple worden gewoon niet geladen.

Bijdrager
    gipsman

Wat misschien helpt:
    -cache + history legen in Safari (of andere browser)
    -mac herstarten of uit/aanzetten
    -router even uit/aanzetten
    -modem even uit/aanzetten
    -externe apparaten verwijderen
    -bevoegdheden herstellen in Disk Utility

Moderator
    Strifer

Is het probleem nu echt net begonnen of is het ongeveer begonnen met het gebruik van het andere netwerk?

Bijdrager
    Koetjesreep

Hey, orange!

Bijdrager
    Sunnyvon

Dat weet ik niet precies. Sinds ik op een ander netwerk zit heb ik geen gebruik gemaakt van MobileMe.
    Ik heb al geprobeerd om de caches en geschiedenis te wissen, ik hem m’n mac herstart en ik heb de bevoegdheden hersteld. Dit lost het probleem helaas niet op. Het enige wat veranderd is, is dat als ik http://www.me.com intyp, hij eerst naar me.com/idisk ging (waarschijnlijk het laatste wat ik had gebruikt), en nu naar auth.me.com, maar de pagina blijft helemaal wit.
    Ik weet niet waar de router en modem zich hier bevinden, dus daar ga ik vandaag even achteraan. Hopelijk lukt dat. Vanmiddag ook even op een ander netwerk proberen… Zou toch wel fijn zijn om op een manier mijn mail te kunnen lezen…

Bijdrager
    puchelaar

Probeer ook eens een andere browser; ik heb ooit een vergelijkbaar probleem gehad met firefox. Kon toen wel met Safari op me.com en een weekje later werkte Firefox ook weer.

Beide browsers zijn bij mij zo ingesteld dat ze aan het eind van elke browsersessie de cache etc. wissen, dus daar zou het probleem volgen mij niet in kunnen zitten.

Bijdrager
    Sunnyvon

Het is een beetje late reactie, maar voor degene die ooit met hetzelfde probleem komen te zitten: De modem aan/uit zetten heeft uiteindelijk zijn werk gedaan. Alles doet het weer. Bedankt voor jullie hulp.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.