5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

[Opgelost] (Apple)Mail verzendt niet naar Gmail

-Ik heb een (Apple) Mail-account, en een Gmail-account (imap.gmail.com)

-De (Apple) Mail kan wèl een Gmail ontvangen, maar,

Het Probleem: De (Apple) Mail kan niet verzenden naar een Gmail-account.

-Gmail naar een abdere Gmail gaat wel.

-De (Apple) Mail kan wèl een Gmail ontvangen

Mijn vraag: ligt dit aan de instellingen van mijn Gmail-account? Of ligt het aan de instellingen van mijn (Apple) Mail?

Screenshot Gmail-account (imap.gmail.com):

Screenshot (Apple) Mail-account:

Bij voorbaat mijn dank!!

Bijdrager
    Shmoo

Start je computer eens opnieuw op. Ik had zoiets een paar dagen geleden. Kon ik geen mailtjes doorsturen via de @icloud provider van Apple maar wel via de @outlook provider.

Mogelijk zijn het gewoon tijdelijke server issues.

Bijdrager
    sedikit

Dank Shmoo! Dit probleem heb ik al een behoorlijke tijd. Ik zet ’s nachts altijd de iMac uit. De volgende dag, na het herstarten, heb ik nog altijd dat probleem. Niettemin zal ik de computer nu weer herstarten. Kijken wat er gebeurt…

Bijdrager
    penseel

En als je het via een browser doet.

Bijdrager
    sedikit

@Shmoo,

na het herstarten, verzenden van (Apple) Mail naar Gmail, kreeg ik een [email protected] bericht. (versatel is de opvolger van Zonnet, en de voorloper van Tele2. Ik heb nog een zonnet-account)

@Penseel,

Dank! Het verzenden vanuit de browserer/Gmail naar de browser/Gmail: meteen ontvangen, geen probleem.

Het verzenden met Gmail-account (imap.gmail.com) naar Gmail-account (imap.gmail.com) : meteen ontvangen. geen probleem.

Het probleem is, dat verzending met Apple Mail naar browser/Gmail niet gaat, evenmin ontvangst van de Apple Mail in de Apple Mail/ Gmail-account (imap.gmail.com).

Edit 1: het wordt nu een beetje gek. Vanmorgen heb ik met mijn Apple Mail (@zonnet.nl) een “proef” naar mijn @gmail.com gestuurd om 9.15 uur, en die komt nu plotseling wèl binnen in mijn Apple/Mail/Gmail-account (imap.gmail.com), om 16.24 uur.Ik snap er helemaal niets meer van. @zonnet.nl mails naar mijn gmail-account zijn in de tussentijd nooit aangekomen (het maandenlange probleem)

Edit 2: zojuist weer een proef verstuurd van Apple Mail (@zonnet.nl) naar mijn gmai-adres. En verdomd ik ontvang nu wel de verzonden @zonnet-mail in mijn gmail-box. Ik geloof het nu allemaal wel, en zet mijn onbrgrip om in [Opgelost]. Nou ja…opgelost….

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.