3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Bobo

AppleMail haalt mails soms dubbel tot driedubbel binnen

Kent iemand dit probleem ? Het is ongeveer gestart rond 24 nov. Een aantal van mijn klanten melden dat reeds opgehaalde mails af-en-toe opnieuw (dus ongelezen) binnenkomen in hun AppleMail-account. Hun account is zo ingesteld ‘verwijder berichten van server: na één dag of na één week”. De mails staan heel zeker niet dubbel op de server! Het lijkt me een sync-probleem. Ik heb de mail op hun ipad uitgezet, geen mail in de cloud, etc. omdat ik dacht dat het probleem daar ergens zou zitten… Ik heb geen idee hoe dit komt… Het vreemde is dat het niet met regelmaat gebeurd. Er is niet aan de server gesleuteld, alsook hebben mijn klanten geen software-updates uitgevoerd. Heel vreemd.
    Iemand hetzelfde fenomeen ? Webhosters ?

> het is dus op OSX !

Bijdrager
    H.deweg

Zijn dat toevallig Google App accounts?
    Ik heb dit probleem in het verleden ook een keer gehad, toen was het een Google App instelling, die alleen door de beheerder kon worden aangepast. Helaas weet ik niet meer precies wat het was, maar wellicht weet je dan waar je moet zoeken. Het kan ook iets zijn met de Priority box van Google.
    http://echeng.com/journal/2010/09/23/preventing-duplicate-gmail-imap-messages-in-mail-app/

Bijdrager
    Bobo

Dit zijn geen google accounts. Ik heb zelf enkele Private Servers draaien in een datacenter waar ik POP boxen beheer voor mijn klanten. Het loop al jaren goed tot voor kort… heel vreemd.
    Ik vermoed dat mijn klanten hun binnenkomende mails in Apple Mail gaan sorteren in mapjes, en dat het dan fout loopt. De aantallen in het rode bolletje op het ikoon gaat ook de mist in en klopt niet. Op het nieuwste OSX is het fenomeen anders, de mails worden terug als “ongelezen” getagt ipv ze opnieuw op te halen… Dit is echt een sync-bestand die het noorden kwijt is !

Moet ik gaan zoeken POP<-> IMAP ? Ik heb het nu bij vijf klanten, geen enkele heeft updates uitgevoerd, ik ook niet op de server…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.