23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomovich

Apple/Mac – hardware: uitleg.

Yeets

Ik ben nieuw in de Mac-wereld en graag zou ik wat meer weten over de hardware ervan. Hoe zit het met de processoren (oud, nieuw en huidig), harddisks, schermen,… Ik heb hier ook ergens gelezen dat Apple zou overstappen op Intel-processoren. Welke impact zou dat hebben op de performance van de pc’s (warmtegevoeligheid, pipelines, multi-tasking,…) en op het OSX?
    Op softwarematig vlak heb ik al veel bijgeleerd door alledagen op dit forum rond te neuzen.

Heb al veel zitten zoeken op google, maar vond alleen maar artikels in het Engels. Kent er iemand handige Nederlandstalige artikels ofzo? Of is er iemand bereid om zelf een artikel te schrijven? Misschien kan men van dit topic een stickie maken om zo de nieuwste hardware die uitkomt te bespreken.

Weet er ook iemand een site met het hele ‘Apple-verhaal’ (geschiedenis, ontstaan) in het Nederlands?

Groeten
    Teh

[size=9:4b94c21377]Off topic: ik vind de zoekfunctie maar niets, er is helemaal geen doorkomen aan. Een informatie-overflow, als ik iets zoek dan heb ik geen tijd/goesting om 50 pagina’s te doorzoeken.[/size:4b94c21377]

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer
    Bijdrager
    G3FX
    ”Teh

Yeets

Ik ben nieuw in de Mac-wereld en graag zou ik wat meer weten over de hardware ervan. Hoe zit het met de processoren (oud, nieuw en huidig), harddisks, schermen,… Ik heb hier ook ergens gelezen dat Apple zou overstappen op Intel-processoren. Welke impact zou dat hebben op de performance van de pc’s (warmtegevoeligheid, pipelines, multi-tasking,…) en op het OSX?
    Op softwarematig vlak heb ik al veel bijgeleerd door alledagen op dit forum rond te neuzen.