6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    yabbanoname

AppleJack: aardig tooltje

voor snel fixen van diskproblemen.
    Lees: http://www.macfixit.com/article.php?story=2005041817191411

YO

Bijdrager
    scab
    ”yabbanoname”

voor snel fixen van diskproblemen.
    Lees: http://www.macfixit.com/article.php?story=2005041817191411

uit het artikel:

WARNING Do not use AppleJack in Terminal when your Mac is started up normally; doing so will likely cause problems, up to and including a full system crash and possibly data loss. It’s designed for use only in single-user mode at startup.

Veel gebruikers zullen hun macjes nooit in single-user mode gebruiken.

Bijdrager
    G4

Helaas werken recente versies van progjes als applejack, cocktail of diskwarrior niet met Tiger. Ieder loopt vast.

Er zijn een aantal zaken grondig aangepakt. Ik kan hier alleen nergens informatie over vinden. Het is duidelijk dat de veiligheid in Tiger centraal staat.

Bijdrager
    Bob Ross

Tiger is nog niet eens uit, en voordat iedereen op Tiger zit zullen er nog heel wat HD probleempjes met deze programmaatjes opgelost kunnen worden. Beetje onzinstelling dus.

Bijdrager
    G4
    ”Bob

, en voordat iedereen op Tiger zit zullen er nog heel wat HD probleempjes met deze programmaatjes opgelost kunnen worden.

…mee eens, gewoon een beetje testen. Ik kom er achter dat Onyx ook blijft hangen. Er wordt geen toegang gegeven tot de sleutelhanger.

Bijdrager
    JeePee
    ”scab”

Veel gebruikers zullen hun macjes nooit in single-user mode gebruiken.

En toch is het eenvoudig te gebruiken, je houdt wat toetsen ingedrukt tijdens het opstarten en de rest wijst zich vanzelf. Ik zou bijna denken dat jij het nooit geprobeerd hebt… :roll:

Ik vind het een prima progje, wanneer je Mac niet normaal wil opstarten en je dus geen onderhoud (hooguit vanaf CD (een oude versie van) Schijfhulpprogramma draaien) kunt verrichten, kan AppleJack de boel weer in orde krijgen. 8)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.