2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    e.abrahamse

AppleID perikelen

Ik heb afgelopen weekeinde mijn iCloud/iWork services ingesteld. Ik dacht dat dit eenvoudig met mijn AppleID kon, maar werd verrast dat je hiervoor weer een apart .me emailadres voor moet aanmaken. Dit werkt nu, voor zover ik dat heb getest. Alleen kan ik niet meer in de iTunes Store aangezien mijn oorspronkelijke AppleID niet meer wordt herkent. Hierdoor kan ik niet meer bij de updates en niets meer aankopen. Dit is echt balen. Er wordt wel gevraagd naar een AppleID verificatie (er schijnt een verificatiemail gestuurd te zijn?). De knopom deze opnieuw te sturen blijft gedimd. Wat kan ik doen om mijn bestaande AppleID voor de Apple Store weer werkend te krijgen, zonder de andere sync services te frustreren.

Moderator
    Strifer

Je hoeft er geen apart me.com adres voor aan te maken. Je hebt alleen een me.com adres nodig, indien je gebruik wilt maken van de e-mail functie van iCloud. De rest van de services draaien gewoon op elk Apple ID. Je zou dus gewoon je eigen Apple ID kunnen gebruiken als je geen interesse hebt in de e-mail functie. Indien je dit wel wilt, kun je ze naast elkaar gebruiken. Je oorspronkelijke Apple ID voor de Appstore en je nieuwe account voor het syncen van mail, adressen, etc.

Wat betreft die verificatie e-mail: ik zou inloggen op dat Apple ID (niet je oorspronkelijke) en een ander e-mail adres toevoegen, de oude verwijderen en weer opnieuw toevoegen. Ik denk dat je dan weer zo’n verificatie mail krijgt. Ik had er namelijk ook wat probleempjes mee toen de servers van Apple overbelast waren en ik om dat mailtje verlegen zat. Ik heb toen lopen vogelen met verwijderen van e-mailadressen en weer opnieuw toevoegen en voilà: toen had ik mijn verificatie mail.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.