10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    benj1989

applecript: automatisch op een img klikken

Ik en een vriend vroegen ons af of we geen applescript konden maken die automatisch op een img in safari (of camino) klikt wanneer het tevoorschijn komt, het gaat om de recuiter in dark throne…

ik veronderstel dat ik zo begin en eindig maar wat zet ik het midden?

tell window 1 of application “Safari”

end tell

Bijdrager
    ateazz

hey

tell application Safari

maar ik snap het niet helemaal

greetzz

Bijdrager
    benj1989

wel de bedoeling is dat met dat scipt safari automatisch op een link (in dit geval zit het op een img) gaat “klikken”

Bijdrager
    reneo

safari zelf is niet enorm scripteble, misschien dat het met systeemevents beter zou lukken?
    misschien begrijp ik het ook nog niet helemaal, maar je wilt dus een script dat als je daar op klikt het opzoek gaat naar een img file die eventueel ergens op de site te vinden is die je op dat moment open hebt staan?!?

Bijdrager
    benj1989

nee, dat ie op een link kilt die aan een vast img vasthangt, de link verandert altijd, het img niet

Bijdrager
    reneo

ik denk dat safari niet zover scripteble is dat dat gaat werken, misschien is het wel een poging waard om de sourcecode te openen en daar in te zoeken naar .dmg?!? eventueel kan je dat nog met systemevents in applescript voor elkaar krijgen…

Bijdrager
    benj1989

en een andere browser?

Bijdrager
    reneo

ik heb internet exploder geprobeerd, maar die was helemaal niks aan te verscripten, netscape (vreemd genoeg) nog minder (voor zover mogelijk) en de rest (opera/mozzila) heb ik niet geprobeerd…

Bijdrager
    ateazz

sorry

maar ik snap r nog niks van

Bijdrager
    Jello

Je kan ook zo werken.
    willen jullie klikken op mijn link?
    http://www.darkthrone.com/recruit.dt?uid=V30362X30379Y30260X30379E30260
    en dan op het dubbele woord klikken plz.
    Dank u wel..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.