18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    steeze

Applecare voor mijn iMac

Ik had een vraagje over Applecare

Ik heb in Okt vorig jaar dus een iMac late-2006 (die witte dus) gekocht bij A-Mac. Nu zijn we bijna een jaar verder. En ik heb besloten toch maar Applecare te nemen.

Ik wil zelf rond kerst een Mac Pro aanschaffen, en deze iMac gaat dan naar mijn broertje. Dan lijkt mij Applecare (voor een mooi prijsje) toch wel de moeite waard. Ondanks dat het hier om een verouderd model gaat.

Nu wil ik Applecare via eBay aanschaffen, omdat dat toch een stuk goedkoper is. Maar welke Applecare moet ik nemen ?

Als ik op eBay check zie ik Applecare pakketten met verschillende nummers

bijv
    AppleCare for iMac -3YR WARRANTY- Apple Care MB585LL/A
    AppleCare Protection Plan iMac MA520LL/A

Wat bedoelen ze met die MA520LL/A en MB585LL/A ? Modellen nummers ofzo ? Ik dacht dat er gewoon 1 Applecare pakket was voor alle iMac modellen !!! Hoe zit het nou ?

Ik heb ook even op google gezocht, maar kon niets vinden .

Bijdrager
    Hostyle

Die nummers zijn inderdaad de modelnummers. Maar ik zat nog even bij Apple te kijken, en volgens mij komt jouw iMac niet meer in aanmerking voor Applecare. Dat kun je volgens de site alleen maar aanschaffen wanneer je nog aanspraak kunt maken op de standaard garantie van 1 jaar.

Zie belangrijke opmerkingen
    De Applecare voorwaarden (PDF)

Bijdrager
    steeze

Ik heb mijn iMac gekocht op 3 okt 2008… Maar het was wel gewoon een nieuwe iMac (of het om en refurbished ging weet ik niet, maar die iMac was best prijzig voor een oud model.)

ik heb voor de zekerheid ook op https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do gekeken..

En na het intypen van mijn serienummer zie ik dit staan..

“Our records indicate that your product is covered under Apple’s Limited Warranty which is estimated to expire on 03 October 2009. ”

Dus ik heb gewoon nog garantie.

Maar hoe weet ik welke Applecare pakket ik kan aanschaffen ? :)

Als ik een Applecare pakket (voor de iMac) uit de Apple Store in mijn winkelwagenl zet. Zie ik in mijn winkelwagen dit nummer staan “MA520ZM/A”

Maar als ik op deze pagina kijk

http://support.apple.com/kb/HT1463

Bestaat het model MA520xx/A helemaal niet.

:sealed:

Bijdrager
    Hostyle

Dan heb ik verkeerd gelezen. Ik keek meer naar late 2006 en ging er vanuit dat het misschien een tweedehands model was. Mijn excuus.

Als ik Applecare in mijn mandje leg, zie ik hetzelfde nummer > MA520ZM/A. Dat is dus het modelnummer van Applecare, niet van jouw Mac. Wil je Applecare via eBay aankopen, dan zou ik ook voor de zekerheid ook alleen kopen als het dit nummer heeft.

Bijdrager
    Sanjeev

De productnummer van AppleCare is gewoon veranderd.
    Dat gebeurt soms.

Bijdrager
    steeze

Na heel wat gegoogled te hebben.

Kwam ik deze reactie tegen op een site

“I did call Apple and they said that the current part number for the 24″ was the third choice MA520LL/A and that is what shows if you add it to your cart. They also showed the others as invalid PN’s however she said that there was no difference between an older (Bondi/Lampshade) iMac Applecare package and the newer one. As long as it was unregistered and came in a box I *should* be good to go.

As far as rushing into this I suppose I could wait for the best deal…. but I NEED it now (twitch,shake,twitch)…”

Zo te zien maakt het dus weinig uit welke pakket ik koop. 8)

Bijdrager
    mhrenes

Lees wel even dit voor je via eBay oid, Applecare voor een zacht prijsje koopt….

Bijdrager
    steeze

Bedankt,

maar ik ga sowieso gewoon een gesealde doos kopen, ik ga geen AppleCare aanschaffen waar ik alleen de code via email ontvang. Dat vertrouw ik niet.

Bijdrager
    Hostyle

Als je het verhaal leest ben je ook met de dozen niet verzekerd van een probleemloze gang van zaken:wink:

Kun je geen mooie deal sluiten met je broer? Hij koopt originele Applecare bij Apple of een APR en in ruil daarvoor krijgt hij jouw Mac? Leert je broertje meteen dat voor niks alleen de zon opkomt:wink:

Bijdrager
    steeze

Ja, maar me broertje is pas 12. Als ie wat ouder was geweest. Had ik het ook niet gekocht.

Maar ja op tweakers is er een hele topic gewijd over dit onderwerp. En bijna iedereen is gewoon positief. Maar het kan natuurlijk altijd mis gaan. Hopelijk hoef ik ook geen douanekosten te betalen. :o

Het is trouwens belachelijk dat Apple €179 vraagt voor AppleCare. Ik heb vorig jaar €800 betaald voor een verouderd model. Moet ik nu ook nog eens €179 dokken.

p.s. ik heb dat verhaaltje van eBay gelezen, maar ik neem het risico toch maar..

Bedankt voor alle reacties. :)

Bijdrager
    syltheboy
    ”steeze”

Het is trouwens belachelijk dat Apple €179 vraagt voor AppleCare. Ik heb vorig jaar €800 betaald voor een verouderd model. Moet ik nu ook nog eens €179 dokken.

Is het de 17, 20, of 24 inch versie?:?

Edit: Ik zit er trouwens ook aan te denken om AppleCare aan te schaffen voor m’n iMac, maar het is zo duur en m’n vader zegt dat ik het beter niet kan doen.

Bijdrager
    steeze

20 inch/ 2.16 GHz / Intel Core 2 Duo / 1 GB (nu zit er 4 GB in) / 667 Mhz

Deze iMac is het…

Bijdrager
    syltheboy

Ik wou dat ik je broertje was!:D Da’s namelijk een aardige pc voor iemand van 12.

Bijdrager
    cj

Kijk vooral naar de betrouwbaarheid van de ebay verkoper (bijv powerseller) en reacties. Ik meer dan een jaar geleden ook Applecare via Ebay gekocht voor mijn macbook. Kreeg toen de code toegestuurd via email. Online geregistreerd bij Apple. Dat ging allemaal prima.

In een doos zit volgens mij ook niet meer dan de code?

Bijdrager
    Hostyle

Inhoud van de verpakking

Introductiehandleiding
    Voorwaarden
    Diagnostisch hulpmiddel (TechTool Deluxe)

Op de handleiding zit dacht ik het serienummer geplakt.

Bijdrager
    ronaldoo

kijk uit met het kopen via het internet van een apple care
    het klinkt allemaal leuk en aardig maar meestal krijg je enkel een serial per mail toegestuurd.
    Mocht de verkoper nu vuil spel spelen en bij apple een refund vragen door middel van het nr dat op het boekje staat dan ben je gekloot jij hett een apple care goedkoop/duur gekocht en de verkoper vangt netjes dubbel want bij apple vragen ze hoe dan ook bij een refund een copie van de factuur en de verkoper kan die netjes voorleggen

Een vriend van me heeft dit meegemaakt en toen er iets met zijn mobo was en hij aanspraak wou maken op de apple care kon hij op zijn kin kloppen en netjes de nieuwprijs betalen voor een mobo en apple deed verder niks meer voor hem

er zullen ook serieuze mensen zijn die dit verkopen maar bij zoiets zou ik liever zelf na de winkel gaan en dan liever door apple geript worden dan later te horen te krijgen er is een refund geweest

Bijdrager
    Soulshaker
    ”chillyjillie”

Kijk vooral naar de betrouwbaarheid van de ebay verkoper (bijv powerseller) en reacties. Ik meer dan een jaar geleden ook Applecare via Ebay gekocht voor mijn macbook. Kreeg toen de code toegestuurd via email. Online geregistreerd bij Apple. Dat ging allemaal prima.

In een doos zit volgens mij ook niet meer dan de code?

Heb ik ook gedaan, de iMac heeft nu nog steeds garantie :)
    De ebayverkoper heb ik op tweakers gevonden.

Bijdrager
    steeze

Ik ga deze kopen…

http://cgi.ebay.nl/AppleCare-Protection-Plan-for-IMAC-EMAC-MA520LL-A-New_W0QQitemZ160356446672QQcmdZViewItemQQptZApple_Laptops?hash=item2555fd31d0&_trksid=p3286.m63.l1177

gewoon een doosje in seal dus. Het blijft natuurlijk een risico. Maar ja voor €53,30 (+ 7 euro verzendkosten) wil ik de gok wel wagen.

Dit is trouwens de 1e AppleCare pakket dat de verkoper verkoopt.

En hij heeft geen enkele negatieve feedback.

Koopje toch ? :D

[size=9:d86dbf293d]edit..gekocht[/size:d86dbf293d]

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.