8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    m_slangen

AppleCare Protection Plan ongewild gekregen

Beste mensen,

Aangezien ik niet weet onder welk forum dit valt post ik dit maar hier. Ik ben me zojuist namelijk rot geschrokken. Ik krijg namelijk ineens een e-mail waarin o.a. het volgende staat:

“Wij stellen ten zeerste op prijs dat u het AppleCare Protection Plan hebt aangeschaft. Dit certificaat bevat een overzicht van de Apple producten waarop de dekking van toepassing is. U ontvangt dit certificaat alleen als u de voorwaarden van het AppleCare Protection Plan hebt geaccepteerd. ….”

Waarom schrik ik hiervan? Ik heb me hier helemaal niet voor opgegeven. Als Apple me dit gratis aanbiedt ben ik er uiteraard blij mee, maar ik heb hiertoe nooit een opdracht gegeven. Het gaat overigens over mijn Ipod Classic 80GB.
    Kan mij iemand vertellen hoe dit zomaar kan?
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik in de apple store wat heb gekocht vandaag, maar dat is toch zeker geen apple care plan. Kan het zijn dat je zo iets in de apple store kan kopen? Dat zou toch de gewone store moeten zijn neem ik aan? In de gewone apple store heb ik niets gekocht, dus daar kan niets fout zijn gegaan.

Kan ik in de apple store iets foutief hebben aangeklikt waardoor dit kon ontstaan?

Alvast dank voor je reactie. Ik ga ze in elk geval wel bellen en om uitleg vragen. Zijn er toch weer kosten voor mij voor zo’n 0900 nummer. Nou ja, baal hier eigenlijk wel van ja. Nou, we zullen zien.

Groeten van Marcel.

Moderator
    Pete.Z

Wie is de afzender van de mail?

Bijdrager
    fnk

Klinkt meer als spam………

Bijdrager
    sypie

Je zou het ook weer terug moeten zien in de prijs die je betaald hebt voor die iPod. Als die inderdaad een stukje hoger ligt dan de verkoopprijs dan heb je wel Apple Care, lijkt mij tenminste.

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”m_slangen”

Alvast dank voor je reactie. Ik ga ze in elk geval wel bellen en om uitleg vragen. Zijn er toch weer kosten voor mij voor zo’n 0900 nummer. Nou ja, baal hier eigenlijk wel van ja. Nou, we zullen zien.

Groeten van Marcel.

Bel naar de AppleStore en kies van technische ondersteuning, schakelen ze je ook door met de Apple Care lijn.:) Bellen naar het kantoor in bunnik kan ook. Dan vraag je daar weer naar de afdeling Customer Relations.

Bijdrager
    m_slangen

Hoi,

Dank voor jullie reacties. Momenteel heb ik het even rustig afgewacht en nog niet gebeld. Er is nog niets afgeschreven voor dat plan van hun op mijn bank of creditcard, terwijl dat wel het geval is voor de aankoop die ik deed in de apple store. Ik verwacht zelf dat het gewoon een fout is van Apple. Wat ook nog kan is dat automatisch iedere koper van een Ipod Classic dit bericht ontvangt. Dat zal wel niet anders hadden anderen het hier ook wel gemeld. Vreemd vinden blijf ik het, maar zolang het me geen geld kost heb ik er weinig problemen mee.

Groeten van Marcel.

Bijdrager
    Neptunus

De afzender is wel @apple.com?

Moderator
    unSOUND
    ”Neptunus”

De afzender is wel @apple.com?

Zelfs dan kan het nog nep zijn…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.