12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iDog

Applecare niet mogelijk, alternatieve verzekering ?

Situatie : MPBr van april 2013 gekocht via Mr-at. Op zich goede deal. Probleem is echter dat ik niet het oorspronkelijke aankoopbewijs heb zodat Applecare onmogelijk is. De gewone fabrieksgarantie (nog 181 dagen) heb ik uiteraard wel.

Nu zou ik toch wel graag een soort van verzekering afsluiten voor wanneer er iets met de MBPr zou gebeuren (batterij, display, moederbord, evt. valschade/waterschade (al denk ik dat ik voor die laatste 2 gewoon mijn inboedelverzekering kan gebruiken als het ooit nodig moest zijn).

Heeft iemand aanraders voor een betaalbaar alternatief ?

Bijdrager
    fatboysmart

Ik heb nog nooit de originele faktuur nodig gehad om AppleCare te koppelen aan mijn iMac of wat dan ook.
    Meestal koop ik AppleCare op eBay bij een vertrouwde leverancier (MacMan812). Is nog goedkoper ook.

Bijdrager
    IGBA
    fatboysmart op 31 oktober 2013

Meestal koop ik AppleCare op eBay bij een vertrouwde leverancier (MacMan812). Is nog goedkoper ook.

MacMan812 is van eBay geknikkerd.:D

Bijdrager
    iDog

fatboysmart, waren jouw producten ook al eerder geregistreerd (zijnde tweedehands) of was dat elke keer nieuw ?

De MBPr waar ik het over heb is namelijk tweedehands..

Bijdrager
    Maverick9898

Het is irrelevant hoeveelstehands je Mac is. AppleCare registreert via het serienummer van je Mac en dat is ook het enige wat je nodig hebt (samen met de Apple Care code natuurlijk). AppleCare is daarmee ook overdraagbaar aan een tweede koper of derde koper etc etc.

Er zijn zat verkopers via eBay die prima AppleCare producten verkopen (en je dan gewoon de code toezenden). Zolang je weet dat het een prima verkoper is (dat kan je via eBay gewoon nagaan bij de reviews) is er niks om voor te vrezen. AppleCare mag je gewoon overal kopen en is ook overal (op een paar landen na) geldig.

Het enige is dat je MacBook jonger moet zijn dan een jaar. Je moet binnen een jaar van aankoop AppleCare aanschaffen om het te verlengen;). Maar aangezien je MacBook uit 2013 is, moet dat goedkomen:).

Bijdrager
    iDog

Ok Maverick9898, als je daar zeker van bent. Heb namelijk 15 minuten gechat met 2 verschillende Apple medewerkers en die konden zonder het originele aankoopbewijs niks voor me doen omdat de MBPr al op iemand anders zijn naam stond geregistreerd.

Ik kan trouwens ook niks opvragen van de garantiestatus omdat de aankoopdatum niet ingegeven is :

Dat zeiden ze ook in de chat, de MBPr is geregistreerd op iemand anders, maar die persoon heeft nooit ingegeven welke datum hier bij hoort.

Bijdrager
    fatboysmart

Daar heb je wel een punt… als de macbook niet geregistreerd is bij aankoop, dan zul je inderdaad moeten kunnen bewijzen (met een faktuur of zo), op welke datum je hem hebt gekocht. Ik heb dit ooit een keer gehad op m’n werk. Toen werd verzocht om de faktuur te faxen (ja, ’t is een paar jaar geleden) naar Apple, en daarna kon ik gewoon Apple Care toevoegen.

Als je weet bij welke winkel hij gekocht is kun je daar misschien een kopiefaktuur vragen?

Bijdrager
    iDog

Ja, ze zijn er al mee bezig, maar valt niet mee. Schijnbaar kopen ze bij Mr-At bakken tegelijk op bij bedrijven (over de kop of ik weet niet om welke reden), dus nu is de persoon van Mr-At bezig om te kijken van welk bedrijf de MBPr afkomstig is en nagaan of er nog een aankoopfactuur aanwezig is, ergens.. Fat chance.. maar goed.

Aan de andere kant, het topic was eigenlijk of iemand een alternatief weet voor Applecare. Niet hoe ik tóch Applecare zou kunnen krijgen:)

Bijdrager
    fatboysmart

Ik zou je eigen inboedelverzekeraar eens bellen, of zoeken op hun website. Vaak kun je laptops e.d. via je inboedelverzekering wel verzekeren tegen diefstal, maar of ze ook technische defecten dekken betwijfel ik. Daarvoor gaat er niets boven Apple Care ben ik bang.

Bijdrager
    Maverick9898

Ok Maverick9898, als je daar zeker van bent. Heb namelijk 15 minuten gechat met 2 verschillende Apple medewerkers en die konden zonder het originele aankoopbewijs niks voor me doen omdat de MBPr al op iemand anders zijn naam stond geregistreerd.

Dat is quatsch. Kijk hier maar en vul je serienummer in. Daar kan je zien wat je service status is (m.a.w. of je nog garantie hebt).

Als je AppleCare hebt, krijg je zoiets als dit te zien. Er staat niks over een naam of iets. Als je AppleCare belt, checken ze gewoon dat serienummer en dat is genoeg.

Anders zou garantie vervallen bij het verkoop van het product en dat is geen garantie. Dit geldt voor elk product dat je kan kopen. Als je een auto jonger dan 2 jaar koopt, dan hou je ook gewoon de garantie van 2 jaar (of 5 jaar of wat dan ook). Garantie is gebonden aan het product, niet aan de persoon.

Het product is niet geregistreerd en dat is wel ene probleem. Aan de andere kant is je laptop zeker jonger dan een jaar. Daarmee zou je toch, in ieder geval vanaf nu, AppleCare kunnen krijgen. Je zou kunnen voorstellen aan Apple om ‘m te registreren op de laatst mogelijke aankoopdatum van dit model MacBook;). Dan kom je Apple wel tegemoet.

Bijdrager
    iDog

https://www.dropbox.com/s/fkqoajr5gbinoem/Screenshot%202013-11-01%2011.26.14.png

En inderdaad, het hele probleem is dat hij niet op mijn naam geregistreerd is. Ik heb ook het argument aangedragen dat dit apparaat niet ouder kan zijn dan 1 jaar aangezien het model pas begin 2013 uitkwam, maar regels zijn regels.

Echt, heel veel begrip moest ik niet verwachten van de twee verschillende helpdeskmedewerkers. Althans, begrip nog wel, maar ze konden helaas niks voor me betekenen zonder aankoopbewijs.

Fabrieksgarantie (nog 181 dagen(gisteren toch)) staat hier trouwens los van, die heb ik natuurlijk wel.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik zou harder doorzeuren bij Apple. Het is oneerlijk dat door iemand anders zijn fout jij geen recht kan hebben op AppleCare. Bovendien is het alleen maar goed voor hen om jou van AppleCare te voorzien. Dat levert hen alleen maar geld op.

Op deze manier kan je namelijk ook nooit een reparatie binnen dat ene jaar krijgen. Ze kunnen je serienummer helemaal niet nagaan…

Ik had dit probleem ook met mijn oude MacBook Air en toen heb ik mijn aankoopbewijs getoond. Die was in een zekere zin tweedehands omdat ik ‘m van HTR Utrecht kocht die ‘m had gebruikt als showmodel. Ik kreeg toen gewoon de volle mep aan garantie (1 jaar plus wat ik aan AppleCare bijkocht).
    Kan je dat niet doen bij de toko waar jij het hebt gekocht? Staat ergens op de bon dat het tweedehands is?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.