9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Cerandox

AppleCare niet bij Apple ID

Beste OMT’ers.

Ik heb sinds 2009 een iMac gekocht 24″ 2,93Ghz. Nu heb ik in 2010 (binnen een jaar) AppleCare hierbij gekocht en geactiveerd via internet. Nu zag ik dat Apple de website voor het Apple ID wat heeft veranderd en toen ik inlogde zag ik dat mijn AppleCare er niet meer bij stond. Ik heb dus opgezocht hoe ik toch kan zien wat mijn geregistreerde AppleCare-diensten zijn en hij stond er gewoon niet meer tussen.

Hoe kan dit? Ik heb voor de rest alle aankoopbonnen nog van de iMac en de Applecare voor iMac. Daarnaast heb ik vorig jaar gewoon de instructies gevolgd en stond hij er tussen. Nu heb ik dus nog een jaar garantie op mijn iMac, met AppleCare, maar als hij er niet tussenstaat….is het denk ik ook niet geldig?

Meer mensen die dit probleem hebben en kan dit worden opgelost? Schrok me dood toen ik net keek….

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Als je de applecare bij een resller hebt gezocht, en je de bon gewoon hebt hoef je je geen zorgen te maken. Maar misschien kun je gewoon even naar Apple bellen, hun kunnen je vast wel vertellen wat er mis is.

Bijdrager
    Cerandox

Ja ik heb zowel mijn iMac als APP bij iFactors gekocht en op de bon staat ook nog eens mijn naam vermeld. Volgens mij staan ze ook nog eens in de computer van iFactors. Bel morgen even Apple op idd, maar schrok ontzettend. Toch een jaar garantie wat ik anders misloop. Vind het ook heel vreemd, lijkt mij dat er meer mensen met dit probleem moeten zijn.

Bijdrager
    johnkeates

Je kan het gewoon in de account invullen hoor. Zo’n ramp is het nou ook weer niet.

Bijdrager
    woutt

Ik heb heel ironisch precies het tegenovergestelde. Mijn Macbook Pro 15″ (late 2008) gekocht zonder Apple Care. Maar tot mijn verbazing stond en staat nog steeds op mijn Support Profile op de Apple website (http://supportprofile.apple.com) doodleuk dat ik wél AppleCare bij mijn MacBook Pro heb. Ik klaag uiteraard niet en neem het als een gegeven. Maar na het lezen van dit bericht begin ik te twijfelen of de site van Apple wel helemaal klopt…? Hmm…

Bijdrager
    johnkeates

Ga op zoek naar GetWarranty.do, daar kan je op serienummer kijken hoe de zaak inelkaar zit.
    GetWarrantyDynamic.do is ook goed. Beide zijn het webapps op apple’s site die je met google kan vinden.

Jullie zijn niet de eerste met dit soort vragen, apple’s support site heeft daar duidelijke antwoorden over, en google ook. Toch vreemd dat mensen tijd blijven steken in het maken van posts met die vragen in plaats van in de helft van de tijd het antwoord zelf vinden.

Bijdrager
    fatboysmart

Viel mij deze week toevallig ook op. Geen vermelding van mijn iMac Apple Care in mijn account, maar als ik het serienummer check staat wel dat mijn garantie tot ergens in 2012 is…

Ben wel benieuwd naar het hoe en waarom.

Hier de pagina waar je het serienummer kunt checken.

https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Bijdrager
    Cerandox

Heel erg bedankt! Als ik mijn serienummer daar invoer staat gewoon dat mijn AppleCare geactiveerd is en mijn garantie tot 2012 loopt. Wel raar dat Apple zo veel plaatsen heeft waar dit staat en die niet consequent aan elkaar zijn, maar goed blij dat het in orde is.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.