14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Trat

AppleCare+ iPhone kopen zonder iPhone bij Apple gekocht te hebben

Mij is het onduidelijk of je AppleCare+ voor je nieuwe iPhone kunt kopen als je je iphone niet bij Apple zelf hebt gekocht (bijv. bij Bol.com). Iemand een idee? Toestel is nieuw en onderweg.

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    deSpaanseRente

AppleCare+ must be purchased within 30 days of iPhone purchase and requires inspection of your iPhone and proof of purchase. You can no longer purchase AppleCare after an incident has occurred.

Bijdrager
    Trat

Las ik ja en laatste zin leek mij niet meer dan logisch en redelijk. Maar:

Inspectie: bij een APR?
    Gekocht: bij een APR?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hier kun je lezen dat Applecare naast de online c.q. retail store verkrijgbaar is bij veel erkende Apple resellers en ook bij aanbieders van draadloze diensten. (Dus b.v. T-Mobile) De nadruk voor Applecare ligt denk ik op het gebruik van het (tover)woord “erkende”. Dus als de (online)winkel geen erkende Apple reseller is dan zouden ze (ook) geen Applecare mogen verkopen.

Bijdrager
    Rickje

Als je je iPhone bij ‘een’ Apple Reseller in Nederland koopt, dan kun je, mits je toestel in goede staat is (niet dat je ‘m binnen een dag laat vallen) binnen 30 dagen nog verzekeren. Hier is aankoopbewijs nodig en dit kan dan alleen via Apple telefonisch worden gedaan.

Tenzij je ‘m direct bij aanschaf van het toestel van Applecare wilt voorzien, dan hangt het misschien net van de reseller af of zij dat wel of niet kunnen activeren voor je. Applecare is niet meer een pakketje namelijk, het is een verzekeringsproduct dat moet worden geactiveerd.

Heb deze training moeten doen voor een Authorised Reseller. Dus vandaar dat ik dit weet.

Bijdrager
    Trat
    Rickje op 21 februari 2014

Als je je iPhone bij ‘een’ Apple Reseller in Nederland koopt, dan kun je, mits je toestel in goede staat is (niet dat je ‘m binnen een dag laat vallen) binnen 30 dagen nog verzekeren. Hier is aankoopbewijs nodig en dit kan dan alleen via Apple telefonisch worden gedaan.

Tenzij je ‘m direct bij aanschaf van het toestel van Applecare wilt voorzien, dan hangt het misschien net van de reseller af of zij dat wel of niet kunnen activeren voor je. Applecare is niet meer een pakketje namelijk, het is een verzekeringsproduct dat moet worden geactiveerd.

Heb deze training moeten doen voor een Authorised Reseller. Dus vandaar dat ik dit weet.

Bedankt voor je bericht. Wat ik echter nu nog steeds niet uitgesloten zie is of ik een nieuwe aangeschafte iPhone (niet bij een Apple Reseller gekocht) binnen 30 dagen, bij Apple telefonisch Apple care kan afnemen. Overigens, als dit inderdaad telefonisch gaat, hoe verifieert men dan dat het toestel niet al stuk is?

Bijdrager
    Niels

Telefonisch binnen 30 dagen. Ze voeren een diagnose op afstand uit, deze zit in iOS ingebouwd en wordt geactiveerd door een link die je toegezenden wordt. Naast de standaard hardware en software test, worden ook g-krachten en vochtwaarden uitgelezen om val en waterschade uit te sluiten.

Bijdrager
    Orgeldraaier

@nielsdam Dus Apple kan zo elke schade aan een toestel zien op op afstand? Wat heftig eigenlijk zeg! En dat ze het toestel dan ook niet eens meer fysiek willen zien…. Maar wellcht ook wel voor te stelen, want zo wordt de vorm van menselijke error, onkunde of opzet met een negatief resultaat voor Apple voorkomen.

Wat ik verder opmaak uit dat wat er gezegd wordt is dat Apple Care verkocht wordt door erkende APRs, doch dat er nog nergens echt duidelijk is dat je de iPhone zelf ook bij een erkende APR gekocht moet hebben. Dit laatste wordt alleen indirect afgeleid, doch niet expliciet gesteld door Apple tot nu toe, in wat ik hier lees.

Wellicht even Apple bellen, weet je het meteen, en kan je hier uitsluitsel geven.

Bijdrager
    Trat

Voor de mensen die hier in getraind zijn (of dit gewoon weten). Je koopt eerst Applecare en daarna zien ze op afstand of er schade is aan je iPhone. Wat als die er is? Ben je dan je €99 kwijt?

Bijdrager
    Niels

Je belt met Apple, zij voeren samen met jou diagnose op afstand uit en als je hier doorheen komt kun je de apple care aanschaffen.

Bijdrager
    Niels

Als je schade hebt na het aanschaffen van de Apple care (dan moet je toestel dus eerst door de diagnose op afstand zijn gekomen), dan kun je een vervangend (dit is een nieuw of gereviseerd) toestel krijgen met bijbetaling van 69 euro eigen risico.

Bijdrager
    Trat

Niels, bedankt voor de heldere info. Maar kom ik ook in aanmerking voor de aanschaf van Applecare+ als mijn telefoon niet bij een officiële Apple reseller is gekocht? iPhone ligt nog in de doos, dus ik kom waarschijnlijk wel door de diagnose heen.

Bijdrager
    Niels

Ja, dat maakt ze echt niet uit.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.