3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    QuikCyborg

AppleCare in Amerika kopen

Beste mensen,

Is het mogelijk een een AppleCare voor mijn Macbook te kopen in Amerika terwijl ik mijn Macbook in Japan heb gekocht? Of krijg ik hier problemen mee in Nederland? En ik heb alleen de serial nodig toch? Doosje verder niet meer?

Alvast Bedankt!

Bijdrager
    flyinghigh

Ja het is in principe mogelijk. Ware het niet dat het serienummer voor de AppleCare aan een specifieke regio is gebonden. Ik zal het toelichten:

Voor een nieuwe iMac gekocht in Nederland, heb ik in Hong Kong de iCare aangeschaft. Tijdens de registratie van de iCare gebruikte ik in de eerste instantie mijn adres in Nederland. Dat werd geweigerd, omdat de regio’s niet overeen komen. Toen heb ik een adres in Hong Kong opgegeven en werd de iCare wel geaccepteerd. Belangrijkste is natuurlijk dat het serienummer van je Macbook wordt geregistreerd met de iCare die je hebt aangeschaft.

De iCare garantie/ondersteuning is wereldwijd. Je zou dus met je Macbook uit Japan met een Amerikaanse iCare (geregistreerd met een adres in Amerika) wereldwijd overal terecht moeten kunnen voor een reparatie.

Bijdrager
    Matanza

Dat adres verhaal heb ik nog nooit gehoord. Verder klopt het volledig. Eens geregistreerd is er geen enkele probleem waar ook ter wereld.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.